تحقیقات جدید نشان داده است: فرآیند یادگیری در كودكانی كه پدران افسرده دارند، ضعیف‌تر از اطفالی است كه پدرانشان ازاین لحاظ سالم هستند.

طبق نتایج این مطالعات؛ كودكان پدران افسرده به مراتب واژه‌های كمتری را نسبت به سایر همسالان خود یاد می‌گیرند.

این تحقیق كه از سوی متخصصان دانشكده پزشكی ایسترن ویرجینیا روی 5000 خانواده انجام شده نشان داد: یادگیری زبان در كودكانی كه مادران آنها علائم مشابهی از افسردگی دارند، تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد.

پژوهشگران می‌گویند: كودكانی كه پدران آنها افسرده هستند وقتی به سن دوسالگی می‌رسند در مقایسه با دیگر همسالان خود تقریبا 5/1 واژه كمتر استفاده می كنند. علت این امر آن است كه پدران افسرده زمان كمتری را صرف یادگیری و آموزش به كودكانشان می كنند.

به گفته متخصصان؛ افسردگی بیماری بسیار شایع عصرما است و در تمامی جهان روندی رو به افزایش دارد. این در حالی است كه حدود نیمی از مبتلایان به این اختلال روانی یا از بیماری خود بی خبر هستند و یا بیماری آنها به درستی تشخیص داده نمی‌شود.

احتمال بروز این بیماری در تمام سنین و همه نژادها، هم در زنان و هم در مردان وجود دارد. افسردگی بیماری ساده ای نیست بلكه انواع گوناگون دارد. به طوری كه در بعضی افراد به صورت هایی ظاهر می شود كه ما عموماً آنها را افسردگی نمی شناسیم. افسردگی پس از آن كه درمان شد غالباً بازمی گردد. این بیماری ممكن است براساس موضوعات مختلف از جمله از دست دادن شغل ، بیماری ، تغییرمحل زندگی و یا از دست دادن یكی از عزیزان بروز كند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha