سلامت نیوز : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اجرای برنامه پزشک خانواده در دانشگاه علوم پزشکی شیراز باید همچنان ادامه یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شیراز ؛ وزیر بهداشت، در سومین روز سفر به استان فارس در جلسه‌ای با موضوع پزشک خانواده با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، جمعی از نمایندگان مردم شیراز و همچنین کازرون در مجلس شورای اسلامی، معاونان بهداشتی و درمان دانشگاه، اعضای ستاد اجرایی پزشک خانواده فارس از جمله مسئولان بیمه‌ها، رئیس سازمان نظام پزشکی این استان، رئیس انجمن پزشکان عمومی، دبیر انجمن مامایی فارس و همچنین سایر مسئولان مربوطه شرکت کرد.

دکتر سید حسن هاشمی در این جلسه پیشنهاد کرد که شیراز یکی از مراکز تحقیقاتی خود را به طور ویژه به برنامه پزشک خانواده اختصاص دهد تا آمار مورد نیاز برای برنامه‌ریزی‌ها را از این طریق به دست آورد.

وی اظهار داشت: یکی از اهداف اجرای پزشک خانواده دستیابی به عدالت در سلامت است و برای بررسی آن، باید نتایجی که از اجرای برنامه در استان‌های فارس و مازندران به دست می‌آید را مورد بررسی قرار دهیم.

وزیر بهداشت بیان کرد: فعالان در حوزه سلامت باید در اختصاص هزینه‌ها که پول مردم بوده، توجه ویژه‌ای داشته باشند و این مسئله خط قرمز ما است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: بیش از 81 درصد از جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پزشک خانواده خود را انتخاب کرده‌اند و باقی‌مانده جمعیت نیز بیشتر زیر پوشش بیمه نیروهای مسلح قرار دارند که وارد طرح نشده‌اند و یا افرادی بوده‌اند که زیر پوشش هیچ بیمه‌ای نبوده‌اند.

دکتر محمدهادی ایمانیه افزود: تاکنون بیش از 747 هزار نفر مورد ویزیت پایه قرار گرفته‌اند و طبق برنامه زمان‌بندی شده در تلاش هستیم که ویزیت‌های پایه کامل شود.

وی ادغام طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه و همچنین دیابت و فشار خون در برنامه پزشک خانواده را از مزایای اجرای این برنامه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ذکر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha