یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۷
کد خبر: 106861

سلامت نیوز : دکتر کامل شادپور از بنیانگذاران شبکه مراقبت‌های اولیه بهداشتی کشور درگذشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر شادپور یکی از دو تن بنیانگذار شبکه مراقبت‌های اولیه بهداشتی کشور بود که بعدازظهر امروز درگذشت.

پیشتر دکتر هاشمی، وزیر بهداشت با حضور در منزل دکتر شادپور از وی عیادت کرده بود.

بر اساس این گزارش، دکتر سیروس پیله رودی دیگر بنیانگذار شبکه بهداشتی درمانی کشور که از همراهان نزدیک دکتر شادپور در طراحی نظام شبکه مراقبت‌های اولیه بهداشتی بود نیز اوایل سال جاری درگذشت.

زندگی‌نامه دکتر کامل شادپور، متولد 1316، پزشک،MPH

در نخستین ۱۶ سال خدمت (۱۳۴۱ تا ۱۳۵۷) که به پزشکی پیشگیری، مبارزه با بیماری‌ها و خدمت رسانی به روستاها و شهرهای کشور گذشت تجربه‌هایی آموخت که در ۱۶ سال دوم خدمت خویش (۱۳۵۷ تا ۱۳۷۳، سال بازنشستگی از خدمت رسمی) از آنها برای تشکیل تیم دو سه نفره طراحی شبکه های بهداشت و درمان و سپس مشارکت در گروه وسیع تر راه اندازی و گسترش شبکه ها بهره گرفت. ۱۶ سال سوم خدمت دکتر شادپور (۱۳۷۳ تا ۱۳۷۹) در ادامه همین راه یا به اصلاح نظام سلامت کذشته است. شرکت در ۲۹ گردهمایی بین المللی یا ملی، ارائه مقاله در ۱۵ سمینار خارج از کشور، تالیف۲۰ کتاب (به طور مستقل، همراه دیگران یا به صورت فصلی از کتاب)، ترجمه ۲۸ کتاب، نوشتن و چاپ یاتوزیع ۴۶ مقاله و سازماندهی، برگزاری و تدریس در ۵۳ کارگاه آموزشی همه در راه شناساندن شبکه های کشور و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز شبکه ها یا ظرفیت سازی در آنها بوده است. فعالیت هایی که سرانجام در سال ۱۳۸۴ ” به سبب مشارکت موثر در توسعه سیاست‌های کشوری، ارائه خدمات سلامت و کمک به ارتقای خدمات بهداشت همگانی در منطقه شرق مدیترانه سازمان جهانی بهداشت “جایزه و مدال دکتر شوشا را نصیب او کرد.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درگذشت این استاد فرهیخته را به مدیران و کارکنان حوزه بهداشت کشور تسلیت می‌گوید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha