سلامت نیوز : مدیر گروه تخصصی پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: نتایج غربالگری کم‌کاری تیروئید در مراکز تحت پوشش این دانشگاه نشان داد آمار نوزادان مبتلا به این بیماری در رباط کریم و شهریار بیش از سایر نقاط استان تهران است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ علی گل‌محمدی در سمینار یک روزه کم کاری تیروئید که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد گفت: میزان بروز کم‌کاری تیروئید در بین زنان و مردان در کشورها متفاوت است بطوریکه در ایران نیز میزان کم‌کاری تیروئید در زنان دو برابر مردان است.

وی افزود: همچنین مبتلایان به سندروم داون بیش از سایر افراد در معرض کم‌کاری تیروئید قرار می‌گیرند و در این میان آسیائی‌ها بیش از سایر اقوام در دنیا به این بیماری مبتلا می‌شوند.

 مدیر گروه تخصصی پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: بهترین زمان برای درمان کم‌کاری تیروئید در نوزادان قبل از 14 روزگی است این در حالی است که کم‌کاری تیروئید در نوزادان باعث بروز بیماری هایی مانند عقب ماندگی ذهنی می‌شود.

گل‌محمدی گفت: نتایج اجرای برنامه غربالگری کم‌کاری تیروئید در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران نشان داد که آمار نوزادان مبتلا به این بیماری در برخی از نقاط استان تهران مانند رباط‌کریم و شهریار بیش از سایر نقاط است.

وی با تاکید بر اینکه تفاوت آماری بدست آمده نیاز به انجام آزمایش و بررسی‌های بیشتر دارد گفت: قبل از اجرای برنامه غربالگری تصور می‌شد که میزان بروز کم‌کاری تیروئید بین هر 7 تا 10 هزار تولد زنده یک نفر باشد اما نتایج غربالگری‌ها نشان داد که بین حدود 500 تولد یک نوزاد مبتلا به این بیماری وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha