نظارت یکپارچه و کاملی بر مراکز ترک اعتیاد وجود ندارد

سلامت نیوز : یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت کمپ‌های ترک اعتیاد، گفت: باید نظارت واحدی وجود داشته باشد و تا وقتی که بهزیستی، ستاد مبارزه با موادمخدر و وزارت بهداشت هر کدام بخشی را عهده‌دار هستند هیچ کدام متولی واحدی در این زمینه محسوب نمی‌شوند.

سیامک مره‌صدق در گفت‌وگو با (ایسنا) درباره وضعیت کمپ‌های ترک اعتیاد، گفت: کلی‌ نگاه کردن به قضیه کار درستی نیست زیرا بسیاری از این کمپ‌ها ممکن است از چارچوب علمی تخطی کند و اساس علمی درستی نداشته باشد و حتی توسط کسانی اداره شود که صلاحیت اداره این مراکز را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: معتقدم باید نظارت واحدی ایجاد شود و کل سیستم سلامت یک متولی داشته باشد زیرا تا وقتی که بهزیستی بخشی از کار را بر عهده دارد و یا ستاد مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی بخش دیگر و وزارت بهداشت هم به عنوان تامین‌کننده دارو مطرح می‌شوند هیچ کدام متولی واحدی برای این بخش تعریف نمی‌کنند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: در نتیجه نظارتی که اکنون داریم نظارت یکپارچه و کاملی نخواهد بود و باید تکلیف این قضیه معلوم شود یا اینکه به صورت کامل این مراکز تحت پوشش بهزیستی قرار گیرند و یا اینکه تحت پوشش وزارت بهداشت باشند.

مره‌صدق درباره اینکه مجلس و به ویژه کمیسیون بهداشت چه راهکاری می‌توانند ارائه کنند، گفت: راهکار مجلس سال 63 ارائه شد که همان طرح یک کاسه کردن خدمات سلامت کشور بود نه اینکه هر وزارتخانه و سازمان دولتی برای خود بیمارستان و یا درمانگاهی جدا داشته باشد که این موضوع خلاف قانون است.

وی تاکید کرد: ما نیاز به قانون جدید نداریم. اجرای قوانین موجود در بخش بهداشت می‌تواند مشکلات را حل کند و چنانچه وزارت بهداشت که بنده اعتقاد دارم باید به وزارت سلامت تغییر نام پیدا کند مشکلی هم در این باره داشته باشد اگر در قالب لایحه‌ای به مجلس بیاورد مجلس حاضر است در اسرع وقت آن را بررسی کند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: حتی حاضر هستیم با وزارتخانه همکاری کنیم و برخی موضوعات در قالب طرح نیز ارائه دهیم.

مره‌صدق خاطرنشان کرد: بنده معتقدم اراده لازم برای حل مشکلات سلامت کشور در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وجود دارد چه اینکه وزارتخانه فعلی در حال حاضر تمام توان خود را برای حل مشکلات کشور به کار می‌برد، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز وظیفه دارد بستر لازم را از نظر قانونی فراهم کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha