از مجموع 750 هزار ازدواجی كه هر سال در كشور ثبت می‌شود، 100 هزار زوج نابارور هستند.

سالانه 100 هزار زوج نابارور به خانواده‌های كشور اضافه می‌شود

به گزارش سلامت نیوز،محمدرضا نوروزی، رئیس انجمن علمی- تخصصی باروری و ناباروری ایران در گفت و گو با فارس، با اعلام خبر برگزاری سیزدهمین همایش باروری و ناباروری كشور در اسفند ماه گفت:‌ به طور كلی در تمام دنیا 15درصد زوجهایی كه تازه ازدواج می‌كنند نابارور هستند بنابراین اكنون در كشور ما بین 2 تا 3 میلیون زوج نابارور هستند.
وی اضافه كرد: بر این اساس سالانه 100 هزار زوج به زوجهای نابارور كشور اضافه می‌شود و به این ترتیب ناباروری دیگر یك بیماری لوكس نیست بلكه یك بیماری رنج آور است كه درمان آن به كمك حمایتهای دولت یك ضرورت اجتماعی است و بی توجهی به آن تبعات زیادی را برای جامعه به دنبال دارد بنابراین درمان و تامین داروهای گران قیمت درمان ناباروری باید تحت پوشش حمایتهای بیمه‌ای دولت قرار گیرد.
وی گفت: هزینه درمان ناباروری در روشهای مختلف متفاوت است و بین 200 هزار تومان تا 5/1 میلیون تومان متغیر است.
وی افزود: به طور كلی 90 درصد زوجهای نابارور می‌توانند وارد چرخه درمان شوند و در هر دوره درمان حدود 30 درصد زوجهای نابارور می توانند صاحب فرزند شوند.
وی گفت: در زمان حاضر تقریبا همه روشهای درمان ناباروری در كشور انجام می‌شود، كه روش IVF، لقاح مصنوعی در خارج رحم، micro injection و درمان بر اساس سلولهای پایه از جمله این روشهاست، ضمن اینكه از طریق تستهای ژنتیكی می‌توان اختلالات ژنتیكی جنین را قبل از انتقال آن به رحم پیدا كرد و در صورتی كه جنین دچار مشكل باشد از انتقال آن به رحم خودداری می‌شود.
نوروزی افزود:‌ در زمان حاضر 40 مركز درمان ناباروری در كشور فعال است كه از این نظر هیچ مشابهی در خاورمیانه نداریم و جزء كشورهای سرآمد دنیا در درمان ناباروری هستیم.
عضو شورای عالی نظام پزشكی همچنین در مورد سیزدهمین كنگره باروری و ناباروری كشور گفت:‌این كنگره دوم تا چهارم اسفند در تالار حجاب خیابان وصال برگزار می‌شود و طی آن جدیدترین دستاوردهای علمی در درمان ناباروری به بحث گذاشته می‌شود.
وی افزود: در این همایش كه امتیاز بازآموزی خوبی دارد، متخصصان زنان و زایمان، اورولوژیست ها، ماماها، متخصصان علوم آزمایشگاهی، پیراپزشكی و جنین شناسی و نیز پزشكان عمومی می‌توانند از مباحث مختلف ارائه شده استفاده كنند.
نوروزی گفت:‌ در این همایش همچنین در روز سوم اسفند همزمان با روز سلامت مردان با ایجاد یك كلینیك مجازی در محل همایش، سلامت مردان داوطلب حاضر در این همایش بررسی می‌شود ضمن اینكه سخنرانی های ویژه‌ای به مناسب سلامت مردان در این روز انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha