سلامت نیوز : مدیر کل روابط بین الملل وزارت بهداشت گفت: قاطعانه به دنبال تولید واکسن برای رفع نیازهای داخلی و منطقه هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر اسدی لاری در بازدید هیات نمایندگان سازمان جهانی بهداشت از برنامه تولید واکسن ایران گفت: یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت تولید واکسن است و کمیته‌ای تحت همین عنوان به ریاست وزیر بهداشت تشکیل شده که دستور کار اصلی آن تولید واکسن‌های مورد نیاز کشور ظرف چهار سال آینده است.

وی همچنین به برخورداری بخش خصوصی از زیر ساخت‌های متناسب و آمادگی لازم برای تولید واکسن و تولیدات بیوتکنولوژی تاکید کرد و افزود: مقوله تحریم‌های تحمیلی به کشورمان نیز تاکنون بر فرآیند تولید واکسن اثرات سویی داشته است با وجود این، جمهوری اسلامی ایران به طور قاطعانه به دنبال تولید واکسن برای نیازهای داخلی خود و در ادامه نیازهای منطقه خواهد بود.

هیات سازمان جهانی بهداشت در نشست با مدیر کل روابط بین‌الملل تاکید داشتند که جهت تولید واکسن IPV، مرکز تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی زیر ساخت‌های فیزیکی خود را بازسازی و تسهیلات مورد نیاز را فراهم کند. همچنین سازمان جهانی بهداشت آمادگی برای حمایت‌های لازم در زمینه انتقال دانش فنی را در این خصوص اعلام داشت.

دکتر ساتر، هماهنگ کننده بخش تحقیقات و توسعه تولیدات و سیاست بر هدف ماموریت این هیات مبنی بر حمایت از کشور ایران در تولید واکسن IPV جهت تحقق هدف جهانی ریشه کنی فلج اطفال تا پایان سال 2015 تاکید و اعلام کرد: انتقال تکنولو‍‍‍‍ژی تولید واکسن IPV به کشورمان به 5 سال زمان نیاز دارد.

وی در ادامه افزود: بدیهی است در این فاصله کشور ایران باید فرایند خرید و تولید واکسن IPV را به طور توامان انجام دهد. در این ملاقات به پیگیری نیازهای کشور ایران در تولید واکسن فلج اطفال و پتانسیل موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در تولید واکسن IPV جهت تامین نیاز داخلی کشورمان نیز اشاره شد.

در پایان بر ضرورت همکاری مشترک میان جمهوری اسلامی ایران و سازمان جهانی بهداشت بر مبنای برنامه حاکمیتی و اقتصادی در این زمینه توافق شد.

همچنین هیاتی مرکب از دکتر رونالد ساتر هماهنگ کننده بخش تحقیقات و توسعه تولیدات و سیاست و ژاکلین فورنیر گرونا دانشمند در زمینه کیفیت واکسن از دفتر ستاد مرکزی سازمان جهانی بهداشت و دکتر هدی لانگر مشاور دفتر منطقه شرق مدیترانه سازمان جهانی بهداشت در زمینه واکسن‌های ضروری و سیاست بیولوژیک، در ایران حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha