دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۴
کد خبر: 106910

کشنده‌ترین داروی جدید در آمریکا

سلامت نیوز :زنگ خطر مسکن جدید «زوهیدرو» که یکی از داروهای جنجال‌برانگیز در بازار آمریکا است در جوامع پزشکی، ‌قضایی و توان‌بخشی دارویی در سراسر این کشور به صدا درآمده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ هرچند ترکیب‌های استفاده شده در این دارو، جدید نیستند اما زوهیدرو حاوی «هیدروکودون» خالص با دوز بالاست.

دادستان‌های کل 28 ایالت آمریکا از سازمان غذا و داروی این کشور درخواست کردند که تایید داروی مسکن زوهیدرو را لغو کند. همچنین تیم مشورتی این سازمان به عدم تایید این دارو رای دادند. مخالفانِ تاییدِ این دارو که قرار بوده از ماه مارس امسال (2014) در بازار به فروش برسد، معتقدند که در بحبوحه شیوع اعتیاد دارویی در این کشور که از تجویز بیش از حد داروهای افیونی (اپیوییدی) ناشی می‌شود، توزیع این داروی که برپایه ترکیبات اپیوییدی تهیه شده با دوز بالا، خطرناک و نگران کننده است.

دکتر «آندرو کلودنی» یکی از مخالفان این دارو گفت: به محض اینکه این دارو در بازار پخش شود از بین مصرف‌کنندگانش قربانی می‌گیرد چون حاوی دوز بالای هیدروکودون (داروی اپیوییدی) است.

کارشناسان اعتیاد به موادمخدر نیز با ابراز نگرانی نسبت به کپسول‌های زوهیدرو اظهار داشتند: مصرف‌کنندگان می‌توانند محتویات این کپسول را به صورت پودر درآورده و به شکل تزریقی یا استنشاقی مصرف کنند.

مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا نیز با تاکید بر افزایش نگران‌کننده نرخ مرگ و میرهای ناشی از مصرف داروهای اپیوییدی و دیگر مسکن‌ها از دهه 1990 میلادی اعلام کرد: در سال 2010 میلادی 16 هزار و 651 نفر بر اثر استفاده از مسکن‌ها جان خود را از دست داده‌اند در حالی که این آمار در سال 1999 میلادی، 4030 نفر بوده است.

طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا این مرگ و میرها مستقیما به فروش داروهای مسکن قانونی و نسخه‌ای همچون هیدروکودون،‌ اکسی‌کودون و متادون مرتبط است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha