سلامت نیوز : یک متخصص قلب وعروق با بیان اینکه نارسایی قلب به ‌طور کامل بهبود نمی‌یابد، گفت: بهبود عوامل ایجاد کننده نارسایی قلب بخش مهمی از درمان است، کاهش فشارخون و اصلاح دریچه‌های قلب و تغییر در روش زندگی و مصرف درست دارو کمک زیادی به بهبود نارسایی قلب می‌کند.

دکتر محمد جعفر محمودی در گفت وگو با ایسنا ، با اشاره به اینکه نارسایی قلبی به مفهوم ناتوانی نسبی قلب در پمپ کردن خون به درون سیستم گردش خون است، گفت: تنگی نفس هنگام فعالیت و درازکشیدن، کاهش اشتها، تنگی نفس ناگهانی شبانه که باعث بیدار شدن از خواب می‌شود، خستگی یا ضعف عمومی، تورم پا، تورم شکم، ضربان قلب سریع یا نامنظم از مهمترین علائم این بیماری محسوب می‌شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، شایع‌ترین علل نارسایی قلب را بیماری عروق کرونر (عروق قلب) دانست و گفت: در این بیماری خون‌رسانی به قلب به صورت جزئی یا کامل مسدود می‌شود و همچنین مشکلات عضله قلب، فشار خون بالا، مشکلات دریچه‌های قلب، ریتم غیرطبیعی قلب، بیماری مادرزادی قلبی و استرس در درازمدت از دیگر علل ایجاد این بیماری است.

این متخصص قلب و عروق با بیان این مطلب که پزشک با گرفتن شرح حال و سابقه پزشکی از فرد تشخیص می‌دهد که بیمار مبتلا به نارسایی قلب است، اظهار کرد: آزمایش خون و ادرار، عکس قفسه ‌سینه، نوار قلب، اکوی قلب مطمئن‌ترین روش‌ها برای تشخیص این بیماری هستند.

دکتر محمودی با اشاره به اینکه نارسایی قلب به ‌طور کامل بهبود نمی‌یابد، اظهار کرد: بهبود عوامل ایجاد کننده نارسایی قلب بخش مهمی از درمان است، مانند کاهش فشارخون و اصلاح دریچه‌های قلب و همچنین تغییر در روش زندگی و مصرف درست دارو است.

وی با بیان این مطلب که داروهای مختلفی برای درمان نارسایی قلب تجویز می‌شود، گفت: بر اساس نوع علائم بیمار، پزشک داروهای مناسب را تجویز می‌کند، اما معمولا داروهای دیورتیک برای دفع ادرار بیشتر و جلوگیری از تجمع مایعات در بدن تجویز می‌شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان توصیه کرد: بیماران نارسایی قلبی باید مقدار نمک مصرفی خود را کاهش داده و غذاهای کم چرب و کم کلسترول مصرف کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha