جلوگیری از فروش مواد مخدر در عطاری‌ها سخت است/ برخورد جدی با فروش غیرمجاز الکل در داروخانه‌ها

سلامت نیوز : رئیس سازمان غذا و دارو، نظارت بر عطاری‌ها را در مورد فروش مواد مخدر بسیار سخت دانست و گفت: برخورد مستقیم وزارت بهداشت با موسساتی مانند عطاری‌ها و سوپرمارکت‌ها که بدون مجوز این وزارتخانه تأسیس می‌شوند، مشکل است.

رسول دیناروند در گفت‌وگو با فارس، در مورد نظارت وزارت بهداشت بر داروهای گیاهی که در برخی انواع آنها مواد مخدر وجود دارد به فروش می‌رسد گفت: ما نظارت خود را بر روی این داروها انجام می‌دهیم اما انجام نظارت، سخت است.

وی ادامه داد: نظارت وزارت بهداشت بر موسساتی میسر و قطعی است که خود این وزارتخانه به آنها مجوز داده باشد و در صورت تخلف می‌تواند مجوز آنها را باطل کند.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: اما در جاهایی که بدون مجوز وزارت بهداشت تاسیس می‌شوند مانند عطاری‌ها نظارت ما باید با همکاری سایر نهادهای مرتبط باشد.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال سوپر‌مارکت‌ها اگر غذای تاریخ گذشته داشته باشند بازرسان وزارت بهداشت آن را شناسایی می‌کنند اما برخورد با آن دستور قضایی می‌خواهد.

دیناورند گفت: در مورد عطاری‌ها نیز نظارت ما این گونه است، در حالی که در مورد داروخانه‌ها چنانچه تخلفی کنند به راحتی می‌توانیم همان موقع داروخانه را پلمب کنیم چرا که اختیار قانونی داریم اما در مورد عطاری‌ها این گونه نیست و نیاز به همکاری سایر سازمان‌ها دارد.

وی در مورد اینکه تخلف نیز در داروخانه‌ها به راحتی انجام می‌شود و نمونه آن را در فروش الکل می‌بینیم گفت: داروخانه‌ها الکل طبی و مجاز می‌فروشند و اگر داروخانه‌هایی باشند که الکل را برای مصارف غیر مجاز بفروشند با آن‌ها برخورد جدی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha