سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 10692

رئیس دبیرخانه کشوری کنترل دخانیات، بر اجرای طرح ممنوعیت استفاده از قلیان در قهوه خانه ها و سفره خانه های سنتی تاکید کرد.

دکتر مصطفی غفاری در خصوص شائبه عدم برخورد با قهوه خانه ها و سفره خانه هایی که قلیان سرو می کنند، به خبرنگار مهر گفت: چنین چیزی صحت ندارد و طرح به قوت خود اجرا می شود.

وی با اعلام اینکه موضع وزارت بهداشت در این ارتباط، سلامتی مردم و اجرای قانون است، تاکید کرد: قانون، عرضه و مصرف مواد دخانی در اماکن عمومی را ممنوع اعلام کرده و قهوه خانه ها و سفره خانه ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

رئیس دبیرخانه کشوری کنترل دخانیات در ارتباط با نامه وزیر کشور مبنی بر عدم برخورد با قهوه خانه هایی که مجوز سرو قلیان را دارند، گفت: هدف اصلی وزارت بهداشت، سفره خانه های سنتی است که تعدادشان روز به روز در حال افزایش بوده و قلیان را عرضه می کنند.

غفاری با عنوان این مطلب که تعداد قهوه خانه های دارای مجوز سرو قلیان، کمتر از 300 قهوه خانه بوده است، ادامه داد: مجوز این قهوه خانه ها نیز سال گذشته از سوی مجمع امور صنفی لغو شد و این مکانها نیز حق عرضه قلیان را ندارند.

وی گفت: نامه وزیر کشور باعث شد یک وقفه در جریان کار پیش بیاید و نمی توان آن را کتمان کرد، ولی آنچه مهم است اینکه طرح به خودی خود اجرا می شود.

رئیس دبیرخانه کشوری کنترل دخانیات افزود: اگر قرار بر عدم اجرای طرح باشد، تنها با اصلاح قانون و از طریق مجلس امکان پذیرخواهد بود.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha