سلامت نیوز : معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال، گفت: در صورتی که نرخ باروری در ۳۰ سال از ۷ / ۱ فرا‌تر نرود، رشد جمعیتی به نقطه صفر رسیده و متوقف می‌شود.

"ناظمی اردکانی" در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه پیش نویس اصلاح سیاست‌های جمعیتی از طریق دفتر مقام معظم رهبری به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شده است، اظهار کرد: این پیش‌نویس در کمیسیون‌های تخصصی مجمع در حال بررسی است و به زودی در صحن علنی مجمع سیاست‌های جمعیتی نهایی می‌شود.

وی با بیان اینکه این سیاست‌ها توسط مقام معظم رهبری پس از تصویب ابلاغ می‌شود، گفت: این سیاست‌ها راهبردهایی است که می‌تواند در بحث کاهش و افزایش جمعیت به کار گرفته شود و آن را اصلاح کند.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال در پاسخ به این پرسش که آیا با ابلاغ سیاست‌های جمعیتی می‌توان امیدوار بود که با وجود مشکلات اقتصادی شاهد افزایش جمعیت باشیم، گفت: به تمامی جوانب از ابعاد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و منطقه‌ای دیده شده است.

ناظمی اردکانی درباره رشد منفی جمعیت در کشور نیز، اظهار کرد: سالانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار ولادت و ۴۰۰ هزار فوت در کشور داریم با وجود اینکه سالانه یک میلیون به جمعیت کشور اضافه می‌شود اما شیب جمعیتی به گونه‌ای است که ولادت کاهش و وفات افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه در صورتی که نرخ باروری در ۳۰ سال از ۷ / ۱ فرا‌تر نرود، رشد جمعیتی به نقطه صفر می‌رسد و متوقف می‌شود، گفت: بعد از این شاهد رشد منفی خواهیم بود. البته اگر با سیاست‌های جمعیتی نرخ باروری به بالای ۲ و در نقطه مطلوب به ۵ /۲ برسد با کاهش جمعیت در آینده مواجه نخواهیم بود.

رئیس سازمان ثبت احوال تصریح کرد: این سیاست‌ها و راهبرد‌ها در برخی از کشور‌ها از جمله کشورهای اروپایی به نتیجه رسیده است به طوری که نرخ باروری را به بالای ۲ رسانده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha