سلامت نیوز : سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: راه اندازی صندوق ملی محیط زیست به تصویب مجلس رسیده و این صندوق در سال آینده تشکیل می شود.

موید حسینی صدر در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه 5 میلیارد تومان اعتبار اولیه برای این صندوق در نظر گرفته شده است، افزود: در سال آینده تمام کمک های مردمی، دولتی و حتی بین المللی به این صندوق اضافه می شود.

این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه از اعتبار صندوق ملی محیط زیست خسارت افرادی که از طریق محیط زیست و یا حیات وحش متضرر شدند جبران می شود، افزود: راه اندازی صندوق در قالب یک طرح ارائه شده است که بیشتر نمایندگان با ایجاد آن موافق هستند.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست با بیان اینکه صندوق ملی محیط زیست می تواند تسهیلاتی را از دولت، مردم و سازمان های بین المللی دریافت کند، خاطرنشان کرد: همچنین این صندوق تسهیلات را برای اجرای طرح های محیط زیستی مانند سالم سازی محیط زیست و احداث تصفیه خانه ها که به علت محدودیت های مالی اجرا نشده است، را اعطا کند و در واقع این صندوق در مسایل رفع آلایندگی ناشی از واحدهای صنعتی و دیگر آلاینده ها مفید است.

به گفته این نماینده مجلس، صندوق ملی محیط زیست تنها برای حمایت از فعالیت‌ های زیست ‌محیطی تشکیل خواهد شد.

صندوق ملی محیط زیست بر اساس مطالعه ‌ای که در خصوص نحوه استفاده از حمایت ‌های مالی برای حل مشکلات زیست‌ محیطی در دنیا صورت گرفته بود، توسط سازمان حفاظت محیط یست در برنامه چهارم به دولت وقت تقدیم شد که خوشبختانه در آن زمان توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

در برنامه چهارم توسعه هدف از تشکیل این صندوق حل مشکلات زیست محیطی عنوان و دولت موظف به تشکیل آن شد اما متاسفانه کار تشکیل این صندوق در دولت ‌های بعد متوقف ماند. در برنامه‌ های دکتر روحانی که در مراسم تحلیف به مجلس ارائه شد یکی از مواردی که در نظر گرفته شد، تشکیل صندوق ملی محیط زیست بود که دکتر ابتکار بلافاصله بعد از آن که در مقام ریاست سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفتند برای تشکیل آن اقدام کرد.

همچنین معصومه ابتکار در حاشیه مراسم معارفه معاونان سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرده است که به زودی صندوق ملی محیط زیست با سرمایه اولیه 750 میلیون تومان راه اندازی خواهد شد.

اعضای این صندوق شامل وزیر اقتصاد و دارایی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون راهبردی ریاست جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha