سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 10693

رییس اداره امور بیمارستانهای وزارت بهداشت از تدوین استاندارد و ارتقا کیفیت خدمات درمانی بیمارستانها خبر داد.

دکتر حسن کرانی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه پیش از این استانداردهای موجود بیشتر معطوف به فضای فیزیکی و مسائل کمی بیمارستانها بود، افزود: با تدوین استانداردها و ارتقا کیفیت خدمات، تمام خدمات درمانی کنترل و میزان رضایتمندی مردم بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

وی مسائلی مانند نحوه پذیرش و بستری کردن بیمار، آموزش به بیمار و همراهان را از جمله موارد مورد توجه در تدوین این استانداردها برشمرد و خاطرنشان کرد: بر این اساس تامین حداکثر ایمنی دربیمارستانها به عنوان هدفی جدی پیگیری می شود.

لزوم طراحی نظام گزارش دهی حوادث ناخواسته پزشکی

امکان ثبت حوادث ناخواسته پزشکی در ایران وجود ندارد

رییس اداره امور بیمارستانهای وزارت بهداشت، کاهش حوادث ناخواسته پزشکی را از جمله زیراهداف تامین ایمنی در بیمارستانها دانست و بر لزوم طراحی نظام گزارش دهی اشتباهات به منظور اصلاح زمینه های بروز خطا به جای سرزنش فرد خاطی تاکید کرد.

کرانی با بیان اینکه در ایران امکان ثبت حوادث ناخواسته پزشکی وجود ندارد، گفت: این در حالی است که کشورهای پیشرفته با ثبت این قبیل اشتباهات درصدد رفع زمینه های خطا هستند.

وی اعتبار بخشی، ارتقا کیفی خدمات درمانی و افزایش ایمنی بیمار را از برنامه های اصلی امور بیمارستانها در سال 87 برشمرد و اظهار امیدواری کرد تا با اجرای استانداردهای کیفیت بیمارستانها، تحول اساسی در این مراکز درمانی ایجاد شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha