سلامت نیوز : عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی از اعلام آمادگی نمایندگان برای اصلاح قوانین زیست محیطی در رابطه با صید و شکار و حوزه محیط بانان خبر داد.

موید حسینی صدر در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه در حال حاضر حیات وحش ایران به شدت در معرض خطر است، اظهار داشت: امروزه در کشور صید و شکار زیاد شده است که این موضوع مخاطرات زیادی به همراه دارد.

این نماینده مجلس افزود: مجوزی که سه سال پیش برای ورود اسلحه داده شد زیاد بود و حجم اسلحه هایی که در اختیار مردم قرار گرفت، افزایش پیدا کرد و این موضوع باعث از بین رفتن آرامش حیات وحش در کشور شده است.
وی در ادامه با اشاره به موضوع حفاظت از محیط بانان نیز گفت: با توجه به حساسیتی که در مرزها محیط زیستی وجود دارد  صیانت از مناطقی که حفاظت شده هستند باید جدی تر شود. از طرفی باید به محیط بانان انگیزه داده شود اما متاسفانه اخیرا خبرهای تلخی در حوزه محیط بانان به گوش می رسد که این مساله نگران کننده است.
سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس اضافه کرد: محرومیت، اخذ سلاح و ابطال مجوز صید و شکار از جمله اقداماتی است که می توان برای برخورد با متخلفان و خاطیان در حوزه محیط زیست بکار گرفت.
این نماینده مجلس تصریح کرد: محیط بانان سربازهای حافظ مرزهای زیست محیطی کشور به شمار می روند که از حیات وحش کشور به طور جدی حمایت می کنند بنابراین حمایت از حقوق این افراد از طرف مسئولان محیط زیست ضروری است. این افراد هم اکنون مشکلات بسیاری دارند به طوری که حتی حقوق دریافتی آن ها نیز اندک است.
حسینی صدر تصریح کرد: فراکسیون محیط زیست آمادگی اصلاح قوانین در حوزه محیط بانان و همچنین حوزه صید و شکار را دارد و همچنین هر پیشنهادی که از طرف دولت ارائه شود حتما در مجلس نیز مطرح و مورد بررسی قرار می گیرد.
همچنین مسعود علیخانی - مدیر کل اداره حفاظت و مدیریت صید و شکار سازمان حفاظت محیط زیست نیز از احتمال عدم صدور مجوز شکار به مدت پنج سال و صید آبزیان به مدت سه سال خبر داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha