یک عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه:« خدمات اولیه بهداشتی و پیشگیری اهمیت بسیاری دارد .» بر نگاه مثبت دولت و کمیسیون بهداشت مجلس به امر پیشگیری تاکید کرد و اختصاص اعتبارات به امر پیشگیری و بهداشت را از وزارت بهداشت خواستار شد.

سرمایه گذاری برای پیشگیری هزینه نیست

سلامت نیوز: یک عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه:« خدمات اولیه بهداشتی و پیشگیری اهمیت بالاتری از امر درمان دارد» بر نگاه مثبت دولت و کمیسیون بهداشت مجلس به امر پیشگیری تاکید کرد و اختصاص اعتبارات به امر پیشگیری و بهداشت را از وزارت بهداشت خواستار شد.


دکتر حمیدرضا عزیزی فارسانی در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز، گفت:« نگاه کل مجلس و کمیسیون بهداشت بویژه روی PHC یا ((Primary health care خیلی بیشتر است تا بر روی درمان یعنی خدمات اولیه بهداشتی و پیشگیری اهمیت بالاتری از درمان دارد و معتقدیم هرقدر هزینه برای بحث پیشگیری شود عملا سرمایه گذاری است و هزینه نیست».


وی تاکید کرد:« قطعا اگر بتوانیم در مسائل پیشگیری از بیماری های واگیردار، بیماری های ژنتیکی با آزمایش های خاص و مشاوره های ژنتیک و نیز پیشگیری از مسائل اپیدمی ها، کنترل و نظارت بر کیفیت آب مناطق، کنترل مسائل بهداشت محیط، بهداشت خانواده، مراقبت مادران و کودکان، پیشگیری از آسیب های روحی، روانی و اجتماعی در امر مسائل مختلف اجتماعی بویژه ازدواج و طلاق به خوبی رسیدگی کنیم و به تغذیه و ورزش به عنوان دو امر مهم در بحث پیشگیری و فرهنگسازی توجه کنیم قطعا کمک به ارتقای سلامت مردم کمک خواهد کرد».


این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه بهداشت و درمان خیلی کفاف مشکلات حوزه سلامت را نمی دهد؛ گفت:« خوشبختانه نگاه دولت و مجلس به حوزه سلامت مثبت بوده و امیدواریم در مسائل پیشگیری با توجه به اینکه نگاه وزارت بهداشت به این مسئله هم مثبت است،  توجه ویژه ای به این امر شود. لازم است وزارت بهداشت در توزیع اعتبارات مناسب به شبکه های بهداشتی و درمانی و خانه های بهداشت و امر پیشگیری توجه داشته باشد».


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha