سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 10694

پند اول: آب کافی یا سایر نوشیدنی های بدون کالری بنوشید.قبل از اینکه با شتاب به سمت بسته چیپس سیب زمینی بروید ابتدا یک لیوان آب بنوشید. افراد خیلی وقتها تشنگی را با گرسنگی اشتباه می گیرند. بنابر این شما می توانید با نوشیدن یک لیوان آب خنک ، چیزی که واقعا به آن نیاز دارید، به خوردن مقدار زیادی غذای کالری دار پایان دهید.اگر آب ساده به این گرسنگی کاذب پایان نداد نوشیدن شربت یا دم کرده یک چای گیاهی را امتحان کنید.


پند دوم: در مورد انتخاب خوراکی های جزئی شب هنگام خود دقت کنید.
خوردن بدون فکر اغلب بعد از شام اتفاق می افتد. زمانیکه شما بعد از خستگی روزانه می نشینید و استراحت می کنید و با خوردن خوراکی های جزئی در مقابل تلویزیون لم می دهید و سعی می کنید خستگی روزانه را از تن بیرون کنید. بنابر این یا بعد از ساعت معینی آشپزخانه را تعطیل کنید یا به خود تنها اجازه خوردن خوراکی های کم کالری مثل کلوچه یا نصف جام بستنی کم چربی دهید. اما در هر حال در انتخاب این خوراک ها دقت کنید.


پند سوم: از غذاهای مورد علاقه خود لذت ببرید.
به جای ممنوع کردن کلیه غذاها و خوراکی های مورد علاقه خود سعی کنید از هر کدام کم خرید کنید. مثلا به جای خریدن یک جعبه کلوچه به خریدن یک عدد کلوچه تازه اکتفا کنید. یا به جای جعبه کامل شیرینی به خریدن یک بخش کوچک آن رضایت دهید. با این وصف شما همچنان می توانید از خوردن غذاهای مورد علاقه خود لذت ببرید منتها کلید این توفیق حفظ تعادل است.

پند چهارم: در طول روز چند وعده غذایی مختصر بخورید.
اگر کالری  کمتری نسبت به آنچه مصرف می کنید بخورید وزن کم خواهید کرد. اما زمانیکه شما اغلب اوقات گرسنه هستید خوردن کالری کمتر راه چاره مناسبی است. به گفته محقق چاقی خانم روبکا ریوز مطالعات صورت گرفته نشان می دهد افرادی که 4 تا 5 وعده غذادر روز می خورند بهتر میتوانند اشتها و وزن خود را کنترل کنند. خانم روبکا ریوز پیشنهاد می دهد کالری روزانه خود را به چند وعده غذایی یا خوراک جزئی تقسیم کرده و سعی کنید بیشتر این وعده را در روز بخورید تا شب.

پند پنجم: در هر وعده غذایی پروتئین بخورید: پروتئین غذایی سیر کننده است وبهتر از کربوهیدرات یا چربی است. و سبب می شود که برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. همچنین سبب می شود توده ماهیچه ای خود را حفظ کنید  وباعث  سوختن چربی می شود .بنابر این وعده های غذایی خود را با پروتئین های سالمی مثل گوشت کم چربی ، ماست ، پنیر ، آجیل یا  غلات ترکیب کنید .

پند ششم: به غذای خود ادویه اضافه کنید.
با اضافه کردن ادویه و چاشنی مورد علاقه خود به غذا طعم آن را بهتر کرده  و از خوردن آن لذت ببرید. غذایی که با طعم دهنده ها مخلوط باشد غدد چشایی را تحریک نموده و  بیشتر احساس رضایت از خوردن آن خواهید کردو کمتر می خورید. مثلا وقتی نیاز به خوردن چیز شیرین را احساس کردید به مکیدن آب نبات تند بپردازید. که شیرین ، کم کالری و تند است.

پند هفتم: آشپزخانه خود را با غذاهای ساده و سالم پر کنید.
داشتن خوراکی آماده شما را در رسیدن به مقصود یاری می کند و بنابر این کمتر شتاب برای رفتن به رستوران یا سفارش پیتزا پیدا می کنید زیرا اکنون غذاهایی آماده و سالم در منزل دارید. که کمتر از 5 دقیقه آماده می شود . مثل سبزیجات فریز شده ، پنیر کم چربی ، غلات کنسرو شده، سینه مرغ کباب شده و  سالاد سبزیجات

پند هشتم: در رستوران سفارش منوی کودکانه دهید. سفارش خوراک با مقدار کم بهترین راه است که کالری مصرفی را کم کرده و سهم شما را به صورت منطقی حفظ می کند و مطمئن باشید این گرایش به قدری رایج شده که سرویس دهنده در رستوران هرگز با سفارش شما تعجب نخواهد کرد. روش دیگر این است که از بشقاب کوچکتر استفاده کنید این امر سبب می شود سهم شما به نظرتان کامل بیاید و اگر مغز شما راضی باشد بی تردید دل شما نیز راضی خواهد بود.
 
پند نهم:  یک ظرف پاستا را با یک ظرف سبزی عوض کنید
باخوردن نان و کلوچه کمتر و سبزی بیشتر به راحتی می توانید سایز شلوار و بلوز خود را در سال کم کنید. شما می توانید مقدار 100 الی 200 کالری کم کنید به شرط اینکه مقدار نشاسته موجود خود را کم  و در عوض مقدار سبزی را اضافه کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha