دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۹
کد خبر: 106942

سلامت نیوز :نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد استفاده از آتل در هنگام شب می‌تواند در کاهش درد ناشی از التهاب مفصل دست موثر باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر «فیونا وات» از متخصصان روماتولوژی گفت: التهاب مفصل دست عارضه مزمنی است که بیشتر افراد مسن به آن مبتلا می‌شوند و می‌توان به روش آسان و ارزان تاحدودی درد آن را قابل تحمل کرد. در این بررسی وات و تیم تحقیقاتی‌اش از دانشگاه آکسفورد روی تعدادی از بیماران مبتلا به التهاب مفاصل دست آتل‌بندی در شب را آزمایش کردند.

در مطالعات پیشین نیز نشان داده شده بود استفاده از آتل‌ها می‌تواند دردهای ناشی از آرتروز دست را کاهش دهد. همچنین در مطالعه‌ای دیگر آمده است درد دست در بیمارانی که مدت یک سال و هر شب از آتل استفاده می‌کنند به نصف کاهش می‌یابد.

دکتر وات گفت: در بررسی جدید از هر بیمار خواسته شد مدت سه ماه و هنگام خواب از آتل طراحی‌شده برای مفصل انگشت مبتلا به آرتروز استفاده کنند.

در این بررسی 26 بیمار شرکت داشتند که از میان آنان 23 نفر مراحل آزمایش را تکمیل کرده و در پایان مشخص شد تقریبا در 74 درصد آنان درد التهاب مفصل کاهش یافته است.

همچنین مشخص شد در پایان این سه ماه زمانی که بیماران استفاده از آتل را کنار گذاشتند میانگین میزان درد در مفصلی که آتل روی آن قرار داده شده بود نسبت به مفصل‌های دیگر کمتر بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha