سلامت نیوز : معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت ۸۹۰۰ میلیارد تومان کسری بودجه دارد که ۳۲۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به معوقات کارکنان است و بر اساس قول معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری قرار است بخشی از این بدهی تا آخر سال پرداخت شود.

ایرج حریرچی در گفت و گو با فارس گفت: با تلاش مسئولان معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری و با توجه به قولهای مساعد رئیس جمهوری، قرار است در آینده نزدیک اعتبارات خوبی برای جبران کسری بودجه وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی پرداخت شود.

وی گفت:‌ کسری و مطالبات تمام بخشهای مختلف وزارت بهداشت اعم از معوقات پرسنلی و کسری‌های دانشگاههای علوم پزشکی به طور جداگانه محاسبه و به مسئولان دولت اعلام شده است و قرار است به زودی بخش قابل توجهی از آن جبران شود.

معاون وزیر بهداشت افزود: کل کسر بودجه فعلی وزارت بهداشت 8900 میلیارد تومان است که 6240 میلیارد تومان آن مربوط به مطالبات این وزارتخانه از منابع عمومی و دولتی است و 2650 میلیارد تومان آن مربوط به درآمد اختصاصی بیمارستانها و مراکز خدمات بهداشتی- درمانی وزارت بهداشت است که باید از طرف بیمه‌ها پرداخت شود و جز مطالبات معوقه وزارت بهداشت از بیمه هاست.

حریرچی اضافه کرد: مطالبات پرسنل وزارت بهداشت نیز دو بخش است یک قسمت آن که حدود 2 هزار میلیارد تومان است باید از منابع عمومی و دولتی تأمین شود و 1200 میلیارد تومان آن مربوط به درآمد اختصاصی مراکز وزارت بهداشت است که باید از طریق بیمه‌ها پرداخت شود و در مجموع رقم مطالبات معوقه پرسنل وزارت بهداشت که از ماههای پیش پرداخت نشده است 3200 میلیارد تومان است.

وی گفت: تلاش ما این است که با توجه به قول مساعد مسئولان دولت بخش قابل توجهی از این مطالبات معوقه را تا آخر امسال پرداخت کنیم اما چون این اقدام به پرداخت از طرف دولت بستگی دارد، فعلاً نمی‌توانیم رقم دقیق و زمان آن را اعلام کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha