سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 10695

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که صبح با عجله از تخت خود بیرون میپرید و با "فریاد دوباره دیرم" شد در اسرع وقت آماده شده و از خانه بیرون میزنید.نه صبحانه ای خورده اید و نه ذره ای از تمرینات ورزشی را یه برای سلامتیتان توصیه شده انجام داده اید.

سحر خیز باش تا کامروا شوی
راستی تا به حال فکر کرده اید که اگر صبح کمی زودتر از خواب بیدار شوید چه تاثیرات مثبتی میتوانید در زندگی خود بوجود بیاورید؟از فواید سحر خیزی چیزی شنیده اید؟
امروزه با وجود خستگی های روزمره ای که برای همه افراد جامعه در طول روز به وجود می آید
صبح هنگام  زمانی که چشمان خود را باز میکنند آرزو میکنند که فقط چند دقیقه دیگر بخوابند.د نهایت اخم و بیحالی از جا بر میخیزند و تا شب شاید این حالت ادامه دار باشد .
درصورتیکه اگر صبح ها اندکی زودتر از خواب بیدار شوند تاثیرات شگرفتی در زندگی خود اشکارا میبینند.
در این مقاله سعی بر آن است تا شما را از فواید سحر خیزی اگاه کنیم و شاید مجبورتان کنیم تا سحر خیز شوید.
یکی از مهمترین فواید سحرخیزی آرامشی است که در  ساعت های اولیه ی صبح وجود دارد.
یکی دیگر از فواید اینکار خوردن صبحانه است که تاثیر بسیار شایانی بر سلامت جسمی شما خواهد داشت.از دیگر فواید آن میزان بهره وری شما از آن روز است.چرا که شما هم سرحال تر خواهید بود هم زمان بیشتری دارید تا کارهای خود را به انجام برسانید.
حالا که از فواید سحرخیزی آگاه شدید شاید بهتر باشد در مورد چگونگی انجام این کار بیشتر بدانیم
هر روز یک میزان کوتاه زودتر از بقیه روزها از خواب بیدار شوید (مثلا 10 دقیقه)تغییرات زیاد ممکن است شما را برای همیشه از سحر خیزی منصرف کند.اینکار را تا چند روز ادامه دهید و هر روز زودتر از دیروز بیدار شوید تا به زمان دلخواهتان برسید.
هرگز در رختخواب مطالعه نکنید .سعی کنید تا در لحظاتی قبل از خواب ارامش بگیرید تا خواب آسوده ای داشته باشید.
نخوردن چیزی تا مدتی قبل از خواب باعث راحت تر خوابیدنتان میشود .
شبها زودتر وارد رختخواب شوید و ساعت زنگی خود را دورتر از محل خواب قرار دهید تا صبح مجبور شوید از محل خواب فاصله بگیرید اینکار باعث میشود که خواب از سرتان بپرد.زمانی که بیدار شدید هرگز به رختخواب برنگردید و اینکار را به هیچ عنوان برای خود توجیه نکنید.
میتوانید برای این کار برای خود جایزه تعیین کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha