سلامت نیوز : رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از اقدامات در دست انجام برای کنترل عوامل محیطی موثر بر بیماری‌های غیرواگیر در سال 93 خبر داد.

دکتر کاظم ندافی در گفت‌وگو با (ایسنا)، استراتژی جدید سازمان جهانی بهداشت درباره بهداشت محیط را مورد اشاره قرار داد و گفت: بر اساس این استراتژی، مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت کشور نیز در زمینه کیفیت هوا، تغییرات آب و هوا و اثرات آن بر سلامت، بحث توسعه پایدار و ایمنی مواد شیمیایی بیش از پیش به صورت فعال وارد عمل خواهد شد.

وی افزود: برنامه سازمان جهانی بهداشت آن است که برنامه مذکور از سال 2014 به صورت فعال در تمامی کشورها اجرایی شود. وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران نیز این راهبرد را پذیرفته است. بنابراین در سال 93 سعی می‌کنیم طوری عمل کنیم که تمام این راهبردهای سازمان جهانی بهداشت در کشور اجرایی شود تا در این زمینه به عنوان کشوری سرآمد شناخته شویم.

ندافی توجه ویژه به عوامل محیطی موثر بر بیماری‌های غیرواگیر را از دیگر استراتژی‌های مهمی عنوان کرد که به صورت ویژه در سال 93 پیگیری خواهد شد و گفت: در این زمینه سندی تنظیم و تدوین می‌شود تا به این ترتیب وظیفه تمام سازمان‌هایی که در ارتباط با عوامل محیطی مسؤلیت دارند، مشخص و مجددا مورد تاکید قرار داده شود تا بتوانیم کنترل خوبی بر روی بیماری‌های غیرواگیر که منشاء محیطی دارند، داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha