سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۹
کد خبر: 106968

راهکارهایی برای رفع لکه های دندان

سلامت نیوز : دندان های سفید و براق در زیبایی صورت و لبخند نقش مهمی دارد. اما چگونه می توان دندان های زیبا و سفید داشت. راه های زیادی برای رفع لکه های دندان وجود دارد. باید دانست مصرف بعضی مواد غذایی می تواند باعث ایجاد لکه در دندان ها شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ نوشیدن قهوه، چای و حتی چای سبز باعث کدری دندان ها می شود؛ همان گونه که وقتی چای برای مدتی در لیوان یا فنجان باقی می ماند، لک ایجاد می شود که گاه با شستن نیز از بین نمی رود. اما اگر این لیوان یا فنجان بلافاصله شسته شود، لک ایجاد نمی شود. همین فرضیه برای دندان ها نیز صحت دارد. پس توصیه می کنیم به محض آشامیدن یا خوردن مواد غذایی که باعث ایجاد لکه در دندان می شود، آب مصرف کنید.

موادغذایی ایجاد کننده لکه روی دندان ها

۱ - قهوه ۲ - چای ۳ - نوشیدنی های تیره

۴ - دخانیات و تنباکو بدون دود.

5-میوه های توتی تیره وخوراکی های حاوی رنگ های غذایی

اما در ادامه به راه های آسان و کم هزینه برای افرادی که نمی توانند برخی عادت ها را کنار بگذارند، اشاره شده است:

۱ - بلافاصله پس از مصرف مواد غذایی و نوشیدنی، آب بخورید.

۲ - از سفیدکننده های OTC استفاده کنید.

۳ - نخ دندان فراموش نشود.

نکته

چه شما بخواهید و چه نخواهید غذایی که می خورید روی دندان هایتان اثر می گذارد.رنگدانه ها در موادی مانند سس کچاپ و سویا لکه ایجاد می کند پس باید از مصرف این مواد تا حدامکان خودداری کنید یا قبل از مصرف آن از موادغذایی مانند اسفناج، کلم بروکلی و کاهو مصرف کنید، زیرا این سبزی ها ترکیبات معدنی دارد که از ایجاد لکه روی دندان جلوگیری می کند.خوراکی هایی مانند هویج، کرفس و سیب دارای ترکیب نشاسته ای است که مانند یک ساینده طبیعی عمل می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha