سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۵

حل معضل تکدی گری به مجلس ارتباطی ندارد

سلامت نیوز : عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه مساله تکدی‌گری یک معضل فرهنگی است افزود: نیازی نیست که مجلس برای حل این مساله اقدامی کند و مردم خودشان باید از این مشکل جلوگیری کنند.

"عبدالرضا مصری"، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد معضل اجتماعی تکدی‌گری در گفتگو با ایلنا گفت: بحث تکدی‌گری وابسته به قانون نیست و یک مسئله فرهنگی تلقی می‌شود و قانون نمی‌تواند در این زمینه کاری انجام دهد.

نماینده مردم کرمانشاه افزود: به لحاظ قانونی ممنوع بودن یا نبودن این مساله تاثیری بر حل آن نمی‌گذارد و تا هنگامی که مردم به متکدیان کمک کنند این مسئله ادامه پیدا می‌کند. ما نمی‌توانیم در هر خیابانی برای این کار مامور بگذاریم و یا همه را دستگیر و جریمه کنیم زیرا این گونه اقدامات بسیار هزینه بر است.

وی در پاسخ به این مساله که «هم اکنون شهرداری و نیروی انتظامی در حال جمع آوری متکدیان و ارجاع آن‌ها به مقام قضایی هستند» افزود: این گونه اقدامات تنها این افراد را از معابر اصلی به معابر فرعی و حتی درب منازل می‌کشاند. هرچند که این سازمان‌ها تکلیف قانونی دارند و تا آنجا که برایشان مقدور است به این تکالیف عمل می‌کنند اما مردم بیش از هر کس دیگری می‌توانند در این زمینه تاثیر گذار باشند.

مصری ادامه داد: نیازی نیست که مجلس به این مسئله ورود کند. مجلس نمی‌تواند با قانون گذاری همه چیز را به مردم دیکته کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این مسئله کاملاً فر هنگی است ادامه داد: تکدی‌گری حتی به وضعیت اقتصادی نیز بستگی ندارد زیرا بسیاری از مردم در فشارهای شدید اقتصادی هستند. اما به این کار اقدام نمی‌کنند در حالی که متکدیان درآمد بسیار خوبی دارند و حتی برخی از آن‌ها منازلی در شمال شهر و اتومبیل نیز در اختیار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha