افزایش ۲۵ درصدی تعرفه خدمات بستری در ‌بیمارستان‌های خصوصی/ اعلام تعرفه‌های پزشکی سال ۹۳ تا پایان هفته

سلامت نیوز : معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی گفت: احتمالاً برای سال آینده تعرفه خدمات بستری در بیمارستان‌های خصوصی ۲۵ درصد و در بخش دولتی بیشتر افزایش خواهد داشت و بار اصلی این افزایش بر دوش بیمه و وزارت بهداشت است.

 محمد جهانگیری در گفت‌وگو با فارس در مورد آخرین وضعیت تعیین تعرفه‌های پزشکی اظهار داشت: شورای عالی بیمه و سلامت تا آخر این هفته تشکیل جلسه خواهد داد و طی آن تعرفه‌های پزشکی سال 93 مصوب خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه سازمان نظام پزشکی برای افزایش تعرفه‌ها چه رقمی را در نظر دارد گفت: روی رقم خاصی توافق نشده ولی بنا داریم تا بیشتر روی اصلاح قیمت تمام شده و ارزش نسبی خدمات تأکید کنیم چرا که نامتوازن بودن این مسئله به پدیده زیرمیزی دامن می‌زند.

وی با ذکر مثالی در مورد دستمزدهای متفاوت در حوزه پزشکی گفت: کدام آدم عاقلی ساعت 12 شب برای کار گذاشتن یک تیوب در قفسه سینه به بیمارستان می آید و پس از بیهوشی و دست گرفتن چاقو در بخش خصوصی بابت این کار(5k) حدود 60 هزار تومان و در بخش دولتی 12 هزار تومان بگیرد. یا برای یک عمل آپاندیسیت 11K و برای عمل لوزه 5K در نظر گرفته شده در صورتی که حداقل دستمزد برای جراحی‌ها 14K است.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: همین مسئله سبب شده تا پزشکان چندان رغبتی برای گرفتن تخصص در برخی رشته‌ها نداشته باشند یا بخواهند دستمزدهای خارج از تعرفه بگیرند اما در رشته‌ای مانند چشم پزشکی به دلیل واقعی بودن دستمزدها چنین مشکلی وجود ندارد.

جهانگیری با تأکید بر اینکه طبق قانون برنامه توسعه ارزش نسبی خدمات پزشکی باید هر سال توسط شورای عالی بیمه و سلامت باید به روز شود، افزود: این در حالی است که این کار 20 سال است که انجام نشده و با متد قدیم جلو می‌رویم.

وی گفت: سال آینده تعرفه خدمات هتلینگ بیمارستانی در بخش دولتی افزایش چشمگیری خواهد داشت که البته سهم بیمه و وزارت بهداشت بالا می‌رود و پرداختی از جیب مردم افزایشی نخواهد داشت. البته با کارهای کارشناسی طبق برآوردها در بخش خصوصی نیز 25 درصد افزایش قیمت برای خدمات هتلینگ رخ می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha