سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۶
کد خبر: 106999

آخرین وضعیت دسترسی بیماران تالاسمی به دارو

سلامت نیوز : رئیس انجمن تالاسمی ایران آخرین وضعیت دسترسی بیماران تالاسمی به دارو را تشریح کرد و گفت: متاسفانه برخی شرکت‌های پخش از توزیع داروهای بیماران خاص به علت بدهی‌ داروخانه‌ها ممانعت می‌کنند.

دکتر مجید آراسته در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به وضعیت داروهای خوراکی بیماران تالاسمی اظهار کرد: اکنون چند نوع داروی خوراکی با برند ایرانی و خارجی در بازار وجود دارد.

وی افزود: برخی انواع خارجی داروهای خوراکی حدود پنج، شش ماهی کمیاب شده بود، اما خوشبختانه این مشکل در یک تا دو ماه اخیر حل شده و در اختیار بیماران نیازمند به مصرف این داروها قرار می‌گیرد.

رئیس انجمن تالاسمی ایران با بیان اینکه اکنون مشکلاتی درخصوص داروهای تولید داخل تالاسمی وجود دارد، گفت: بیماران ما برخی داروهای تولید داخل را نیز به سختی می‌توانند تهیه کنند، علت آن این است که علی‌رغم وجود این داروها در انبار شرکت‌های پخش، آنها از تحویل دارو به داروخانه‌ها به علت بدهی‌های سنگینی که دارند، ممانعت می‌کنند.

آراسته افزود: در واقع شرکت‌های پخش، دارو را به علت بدهی نگه می‌دارند. داروهای خاص نیز عمدتا در داروخانه‌های دولتی توزیع می‌شوند و آنها هم مطالبات سنگینی از بیمه‌ها دارند. متاسفانه با وجود آنکه باید حق را به شرکت‌های پخش داد اما آنها از اهرم عدم تحویل دارو استفاده می‌کنند که در نهایت بیمار را متضرر می‌کند.

وی با بیان اینکه گاهی خود ما باید دست به دامان شرکت‌های پخش بشویم تا مشکل را حل کنند که آن هم مقطعی است، اظهار کرد: امیدواریم تسویه حساب‌های مالی انجام شود و بیماران سال آینده با این مشکلات روبرو نشوند.

رئیس انجمن تالاسمی ایران ادامه داد: همچنین گروهی از بیماران تالاسمی به بیماری هپاتیت یا پوکی استخوان نیز مبتلا هستند که داروهای مربوط به آن قیمت بالایی دارد. برای برخی موارد مقاوم به درمان هم باید از داروهای نسل جدید استفاده کرد که آنها افزایش قیمت داشته‌اند.

آراسته ابرازامیدواری کرد که تدارک این داروها نیز مطلوب شود. زیرا متاسفانه بیمه‌ها مابه‌التفاوت افزایش قیمت این داروها را پوشش نمی‌دهند و بیمار ناچار به پرداخت آن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha