سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۶

رکورد  70عمل پیوند قلب در سال برای ایران

سلامت نیوز : رئیس بخش قلب و عروق بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینکه کشورمان توانسته به آمار حدود 70 عمل پیوند قلب در سال برسد، اعلام کرد: سه مرکز اصلی عمل پیوند قلب در کشور عبارتند از بیمارستان مسیح دانشوری، بیمارستان امام خمینی (ره) و بیمارستان شریعتی که از لحاظ تعداد عمل پیوند قلب و مراقبت‌های ویژه پس از عمل با بسیاری از مراکز پیشرفته دنیا برابری می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز  ؛ دکتر بابک شریف کاشانی ضمن اشاره به این موضوع که عمل پیوند قلب به عنوان آخرین راه حل و در ارتباط با بیمارانی انجام می‌پذیرد که بیماری قلبی آنها در مرحله پیشرفته و غیرقابل درمان باشد، اظهار کرد: در منطقه خاورمیانه تنها سه کشور ایران، ترکیه و عربستان سعودی قادر به انجام عمل پیوند قلب هستند.

دبیر اجرایی چهارمین کنگره بین‌المللی نارسایی قلب ایران در این ارتباط توضیح داد: نارسایی قلب یکی از شایع‌ترین بیماری‌های موجود در کشورمان است. بدین منظور پیشگیری و درمان به موقع این بیماری می‌تواند منجر به کاهش علایم، عوارض و هزینه‌های درمانی شود.

شریف کاشانی ضمن اشاره به علل اصلی ایجاد بیماری نارسایی قلب اعلام کرد: استعمال دخانیات، فشار خون بالا، دیابت، بیماری‌های عروقی قلب، برخی عفونت‌های ویروسی و عوارض دارویی ممکن است منجر به بیماری نارسایی قلب شوند و همچنین استرس‌های شدید می‌تواند منجر به عوارض قلبی شود و استرس‌های عادی معمولا باعث تشدید بیماری‌های قلبی در افراد می‌شوند.

وی ضمن بیان اینکه در چهارمین کنگره بین‌المللی نارسایی قلب ایران تلاش می‌کنیم تا امکانات، توانمندی‌ها و تجریبات موجود در کشورمان در زمینه پیوند قلب را با همکاران داخلی و مهمانان خارجی به اشتراک بگذاریم، گفت: در آخرین کنگره جهانی قلب که در کشور ترکیه برگزار شد هنگامی که شرکت‌کنندگان از آمار و نتایج عمل‌های پیوند قلب در ایران اطلاع یافتند ضمن ابراز تعجب، نسبت به همکاری با کشورمان بسیار ابراز علاقه کردند.

رئیس بخش قلب و عروق بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به کمبودهایی که بدلیل وضع تحریم‌ها ایجاد شده، افزود: کماکان این اعمال جراحی در کشورمان صورت می‌پذیرد و در کنگره پیش رو قصد داریم در ارتباط با این کمبودها، مشکلات و نوآوری‌هایی که انجام گرفته با همکاران داخلی و مهمانان خارجی کنگره به تبادل نظر بنشینیم.

دبیر اجرایی چهارمین کنگره بین‌المللی نارسایی قلب ایران بار دیگر ضمن دعوت از همکاران و علاقمندان جهت شرکت در این کنگره، از شرکت‌های دارویی و تجهیزاتی نیز جهت حضور در نمایشگاه جانبی دعوت بعمل آورد تا در این بخش حضوری فعال داشته باشند.

چهارمین کنگره بین‌المللی نارسایی قلب ایران دهم تا دوازدهم اردیبهشت ماه 93 در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی شهید بهشتی برگزار می‌شود. همچنین علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت کنگره www.ihfsummit.ir و یا تماس با دبیرخانه کنگره علمی 22083106 -021، اجرایی 8-44273987 - 021 نسبت به کسب اطلاعات بیشتر اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha