افزایش تعرفه های درمانی در بخش دولتی/ تعرفه های سال 93 فردا نهایی می شود
سلامت نیوز : مدیرکل بیمه های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش تعیین تعرفه های درمانی بخش دولتی در سال 93 نسبت به امسال خبر داد و گفت: آیین نامه اجرایی پوشش بیمه ای خدمات دندانپزشکی طی یک ماه آینده تدوین می شود.

دکتر محمد باقر هوشنگی در گفتگو با مهر از تعیین تعرفه های درمانی سال 93 در شورای عالی بیمه خبر داد و گفت: جلسه شورای عالی بیمه فردا چهارشنبه 14 اسفند برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه تعرفه های درمانی در بخش دولتی نسبت به سال گذشته از افزایش نسبتاً خوبی برخوردار خواهد بود گفت: درخصوص تعرفه های بخش خصوصی هنوز به جمع بندی نهایی نرسیدیم اما تعرفه های بخش دولتی نسبت به سال گذشته که 18درصد بود افزایش خوبی خواهد داشت.

هوشنگی تأکید کرد: یکی از سیاستهای ما نزدیک شدن تعرفه های درمانی بخش دولتی به خصوصی است که در این زمینه نیز اقدامات و برنامه ریزی های زیادی انجام داده ایم.

وی همچنین درخصوص خدمات دندانپزشکی نیز گفت: پوشش بیمه ای خدمات دندانپزشکی در هیأت دولت به تصویب رسیده است و این خدمات در سال آینده اجرائی خواهد شد.

مدیرکل بیمه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه آئین نامه اجرائی خدمات دندانپزشکی طی یک ماه آینده تدوین می شود گفت: در پایان فروردین ماه با نهائی شدن آئین نامه اجرائی پوشش خدمات جدید دندانپزشکی در برخی از مراکز درمانی دولتی اجرائی می شود.

هوشنگی با تأکید بر اینکه خدمات دندانپزشکی شامل پیشگیری از بیماریهای دهان و دندان مانند کشیدن دندان های عفونی، عقل و جرم گیری دندانهاست که در سه سطح کودکان زیر 6 سال، 6 تا 14 سال و همچنین جمعیت بالای 14سال کشور اجرایی خواهد شد.

وی افزود: یکی از سیاستهایی که به صورت پایلوت اجرایی می شود خرید راهبردی خدمات دندانپزشکی است بطوریکه سعی می کنیم این خدمات را ارزان تر با کیفیت بالاتر و همچنین در زمان کمتری به مردم ارائه کنیم.

مدیرکل بیمه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درمورد مراکزی که این خدمات را برای متقاضیان انجام می دهند گفت: مراکزی که ضوابط ما را بپذیرند می توانند این خدمات را به مردم ارائه کنند که این شامل حال تمام مراکز نمی شود و تعداد آنها به تبع کمتر خواهد بود.

وی از بسته های تشویقی در آئین نامه اجرایی بیمه خدمات دندانپزشکی خبرداد و گفت: ایجاد مراکز جدید نیز در بسته های تشویقی مدنظر ما قرار دارد که البته هنوز جزئیات آن مشخص نیست و در آئین نامه در این خصوص مورد بررسی قرار می گیرد.

هوشنگی با اشاره به اینکه با بیمه خدمات دندانپزشکی هزینه های مردم تا یک سوم کاهش پیدا می کند گفت: البته این موضوع در صورت اجرای خوب این طرح است و در غیر این صورت هزینه ها کم نخواهد شد و ما پیش بینی می کنیم با اجرای به موقع و با کیفیت مناسب این طرح هزینه های دندانپزشکی برای مردم تا یک سوم میزان فعلی کم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha