سلامت نیوز : رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: 20 هزار دواطلب جوان هلال احمر برای ارائه خدمات اولیه سلامت و پیشگیری از حواث جاده‌ای در جاده‌های سراسر کشور در طرح ویژه نوروزی مستقر می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وحید قبادی دانا ظهر امروز در نشست خبری طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی که در سازمان جوانان جمعیت هلال احمر برگزار شد گفت طرح ملی راهنمایی مسافرین نوروزی از سال 79 راه‌اندازی شد و با گذشت 13 سال این سازمان در نظر دارد برای پرهیز از موازی کاری با سایر سازمان‌های متولی در ارائه خدمات به مسافرین نوروزی از این ظرفیت برای کاهش دغدغه‌های مسئولین مانند کاهش تلفات انسانی در جاده‌های کشور و کاستن جرائم اجتماعی ناشی از رفتارهای پرخطر جوانان استفاده کند.

وی گفت:‌ این طرح امسال با عنوان طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی و با «شعار بی‌گدار به جاده نزنیم ظریف برانیم» اجرا می‌شود و 20 هزار نفر از اعضای سازمان جوانان به صورت داوطلبانه در حدود یک هزار پایگاه در سراسر کشور از 27 اسفند تا 15 فروردین مستقر می‌شوند.

وی گفت: در چادر‌های سلامتی که برپا می‌کنیم خدمات اولیه سلامت مانند اندازه‌گیری فشار خون و قند خون انجام می‌شود و همچنین آموزش‌های لازم برای داشتن سفری سالم به ویژه رانندگی با توزیع بروشورهای تهیه شده انجام می‌شود.

قبادی دانا همچنین از رونمایی سایتی با عنوان SAFARE SALEM .IR  برای راهنمایی و آموزش مسافران نوروزی خبر داد و افزود: افرادی که قصد سفر دارند می‌توانند از توصیه ‌های امدادی و کمک‌های اولیه که ممکن است در سفر لازم شود و بر روی این سایت قرار گرفته استفاده کنند همچنین آدرس پست‌های ایمنی و سلامت، چگونگی ارتباط با ارگانهای امدادرسان در سفرهای نوروزی و اطلاعات اقلیمی جغرافیای آشنا شوند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های کشور یکی از عوامل تصادف در ایام نوروز است افزود: در همین راستا اعضای جوان داوطلب هلال احمر در پست‌های جاده‌ای رانندگان را از نقاط حادثه‌خیز پیش رو برای احتیاط بیشتر آگاه می‌کنند.

قبادی دانا گفت: در عین حال به دلیل ترافیک در برخی جاده‌ها و همچنین برخی جاده‌های فرعی اکیپ‌های دونفره از داوطلبان جوان در قالب طرح سهاب برای شناسایی پیش‌بینی و کنترل اسیب‌ها و ارائه خدمات امدادی به مسافرین نوروزی با دوچرخه تردد خواهند کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به استفاده از ظرفیت‌های جوانان در کانون‌های اصلاح و تربیت اشاره کر د و گفت یکی از وظایفی که بر عهده جمعیت هلال احمر گذاشته شده پیشگیری از وقوع جرم است و در حال حاضر صد کانون اصلاح و تربیت در زندان‌ها در بند زنان فعال است.

قبادی دانا همچنین از ساخت 8 اردوگاه در سراسر کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر یک اردوگاه کشوری در بندر انزلی و یک اردوگاه در جنوب کشور احداث شده و امیدواریم در استان‌های گلستان،‌ خوزستان، ایلام، اردبیل، کرمانشاه، اصفهان و خراسان جنوبی نیز زودتر به تعداد اردوگاه‌ها اضافه شود.

وی از رایزنی با صلیب سرخ لبنان و هلال احمر عراق برای ساخت اردوگاه مشترک در این کشورها خبر داد و گفت: در حال حاضر نیز اردوگاه مشترکی در اطراف شهر دوشنبه تاجیکستان برپاست که امیدواریم بتواند اردوگاه‌های مشترک در کشورهای فارسی زبان برای گسترش فعالیت‌های بشر دوستانه مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر همچنین با اشاره به اینکه وضعیت پیشاهنگی در سازمان جوانان مستند قانونی ندارد گفت: برای همین پیشاهنگی در کانون‌های دانش‌آموزی و دانشجویی قرار داده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha