سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۹
کد خبر: 107033

سلامت نیوز : فوق تخصص روماتولوژی گفت: فشار مداوم بر روی تاندون‌های مچ دست یا خم و راست کردن مکرر مچ دست، اعصاب و تاندون‌های این ناحیه را دچار آسیب کرده و به گزگز و مور مورکردن کف دست به خصوص شب‌هنگام می‌انجامد.

محمدمهدی امام در گفت‌و گو با فارس به عوارض و آسیب‌های ناشی از خانه‌تکانی اشاره کرد و گفت: آسیب به تاندون و عصب ناحیه مچ دست از عوارض خانه‌تکانی است.

فوق تخصص روماتولوژی اظهار داشت: فشار مداوم بر روی تاندون‌های مچ دست یا خم و راست کردن مکرر مچ دست، اعصاب و تاندون‌های این ناحیه را دچار آسیب کرده و به گزگز و مور مور کردن کف دست می‌انجامد به خصوص شب‌هنگام که با درد در ناحیه مچ دست نیز همراه است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: برای درمان این درد لازم است از آتل خاصی برای جلوگیری از خم و راست کردن مچ دست استفاده کرد و داروی ضدالتهاب نیز مصرف کرد؛ البته گاهی نیاز به تزریق و جراحی نیز هست.

فوق تخصص روماتولوژی به آسیب در ناحیه گردن اشاره کرد و گفت: به دنبال خم کردن‌های طولانی دست یا بالا نگه داشتن سر به مدت طولانی درد در ناحیه گردن ایجاد می‌شود که در موارد شدید و بیرون‌زدگی دیسک گردن درد‌هایی در اندام فوقانی به صورت تیر کشیدن احساس می‌شود.

امام، علت ایجاد این درد را عمدتاً گرفتگی عضله یا رگ به رگ شدن آن، بیرون زدگی دیسک گردنی یا تشدید آرتروز ناحیه گردنی عنوان کرد.

وی افزود: درد بیماران با حرکت گردن تشدید می‌شود و نیاز به درمان دارویی و حتی جراحی احساس می‌شود.

فوق تخصص روماتولوژی گفت: برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری باید فرد از پایین انداختن یا بالا نگه داشتن گردن به مدت طولانی بپرهیزد و زمان‌هایی را برای استراحت قائل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha