سلامت نیوز : عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در حاشیه مراسم تشییع دکتر شادنیا، بنیانگذار شبکه بهداشتی کشور گفت: او در روزهای آخر عمرش خیلی نگران وضعیت سلامت مردم بود و غصه‌دار از این موضوع که چرا خدمات اولیه بهداشتی رشد نکرده است.

مسعود اعتمادیان در حاشیه مراسم تشییع پیکر دکتر شاد‌پور بنیانگذار شبکه بهداشتی کشور در گفت و گو با فارس، در مورد تفاوت شبکه بهداشتی امروز کشور با شبکه بهداشتی که دکتر شاد‌پور طراحی کرد گفت: آن چیزی که دکتر شاد‌پور طراحی کرد با چیزی که اجرا شده است خیلی فاصله دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: دکتر شادپور خیلی علمی و منطقی بود و همیشه هم نگران بود و به من می‌گفت هر دوره‌ای که تعویضی صورت پذیرد از اینکه شبکه آسیب ببیند و می‌بیند نگران هستند.

اعتمادیان ادامه داد: آخر هر دوره هم وزیر وقت می‌فهمید که آن کاری که اوانجام داد درست است؛ طراحی اوخیلی درست بود و ایرادی هم نداشت؛ راه هم همان است اما متأسانه ما در اجرا اشتباه کرده‌ایم.

اعتمادیان در پاسخ به این پرسش که شبکه بهداشتی کشور امروزه در چه وضعیتی است گفت: این را باید از مردم بپرسید.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: شبکه بهداشتی کشور با معیارهای دکتر شادنیا خیلی فاصله دارد؛ روزهای آخری که من با او بودم دکتر شادنیا خیلی نگران بود و غصه‌دار از این موضوع که چرا آن خدمات اولیه بهداشتی درمانی حداقل رشد نکرده است.

اعتمادیان در پاسخ به این پرسش که ما در چه زمینه بهداشتی کم ‌کاری یا کمبود داریم خاطر نشان کرد: ما در حیطه‌های پزشک خانواده و سیستم ارجاع نقص داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha