پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 10706

طبق آخرین آمار وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی ، 17270 نفر مبتلا به ویروس اچ.آی.وی در كشور شناسایی شده اند که شایعترین راه انتقال آن اعتیاد تزریقی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی جلسه كمیته كشوری ایدز با حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی و نمایندگان سازمان های مرتبط با موضوع ایدز برگزار شد .

در جلسه كمیته كشوری ایدز ضمن ارائه آمار و گزارش ثبت شده اچ.آی.وی در سه ماهه چهارم سال 1386 ، برنامه دوم استراتژیك ایدز نیز بررسی و تصویب شد .

در ادامه این نشست رئیس اداره ایدز معاونت سلامت علل ابتلا به ایدز را در كشور به ترتیب شیوع استفاده از تزریق مشترك در معتادان تزریقی ، رابطه جنسی ، دریافت خون و فراورده های خونی دانست و اظهار داشت : پیش فرض اصلی این برنامه ملی شیوع رفتارهای پرخطر جنسی میان جوانان و نوجوانان است و چون این گروه سنی سرمایه های اصلی كشور هستند ، بررسی این موضوع بسیار ضروری است.

دكتر صداقت همچنین میزان گسترش این بیماری را در میان زنان رو به افزایش دانست .

بنابر این گزارش در برنامه دوم استراتژیك ایدز كه منطبق با برنامه قانون چهارم توسعه اقتصادی ، اجتماعی تدوین شده است ، آموزش و اطلاع رسانی ، كاهش آسیب ، تامین سلامت خون و درمان و پیشگیری از بیماری های آمیزشی از جمله شاخص ها و استراتژی های مهم در پیشگیری از ایدز عنوان شده است .

برنامه ملی استراتژیك كنترل اچ.آی.وی ، با مشاركت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی ، وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ، جمعیت هلال احمر ، سازمان امور زندان ها ، سازمان بهزیستی ، نیروهای مسلح ، صدا و سیما ، وزارت آموزش و پرورش ، وزارت راه و ترابری ، سازمان انتقال خون ، كمیته امداد امام خمینی و سازمان تبلیغات اسلامی اجرا می شود .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha