چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۹
کد خبر: 107074

سلامت نیوز : رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به اینکه گفته می‌شود روغن پالم (نخل) به عنوان روغن بی‌کیفیت ولی ارزان‌ قیمت به جای‌ روغن‌های بی‌کیفیت بی‌رویه وارد کشور شده و بسته‌بندی می‌شود، گفت: روغن پالم یا همان روغن نخل روغنی است که مصرف انسانی آن مجاز است و منع مصرف ندارد ولی کیفیت آن از بقیه‌ روغن‌ها پایین‌تر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان ؛ وی افزود: اگر بخواهیم روغن‌های خوراکی را درجه‌بندی کنیم بهترین روغن،روغن زیتون است که خیلی گران است و توصیه می‌شود جایگزین روغن‌های دیگر شود، بعد از آن روغن کلزا سپس روغن آفتابگردان در رتبه بعدی روغن سویا و روغن نخل در رتبه پنجم قرار دارد ولی این‌گونه نیست که بگویم مصرف روغن نخل ممنوع است.

دیناروند در پاسخ به اینکه آیا این امکان که روغن نخل در روغن‌های مایع بسته‌بندی با نام‌های دیگری مانند روغن سویای آفتابگردان در بازار ارائه شود، وجود دارد، گفت: روغن نخل بخشی زیادی از مصرف را به خود اختصاص نداده و فقط برای تولید روغن‌های جامد استفاده می‌شود. وی اذعان داشت: مردمی که روغن مایع مصرف می‌کنند مطمئن باشند که همان نام و نوعی که روی بسته‌بندی کالا درج شده در محتویات قوطی‌های روغن نیز موجود است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha