عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از اینکه قرار است تعرفه‌های درمان در بخش دولتی افزایش یابد، گفت: افزایش تعرفه‌های بخش دولتی با عدالت سازگار نیست و در این شرایط هیچ بیماری قدرت خرید دارو را نخواهد داشت.

واکنش به افزایش تعرفه‌های درمان در بخش دولتی/ فاجعه‌ عظیم در حوزه سلامت

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از اینکه قرار است تعرفه‌های درمان در بخش دولتی افزایش یابد، گفت: افزایش تعرفه‌های بخش دولتی با عدالت سازگار نیست و در این شرایط هیچ بیماری قدرت خرید دارو را نخواهد داشت.

عابد فتاحی در گفت وگو با خانه ملت،‌ درباره تلاش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای افزایش تعرفه‌های درمان در سال آینده افزود:‌ امروزه تعرفه‌های درمان باید عادلانه باشد تا مردم بتواند به راحتی از خدمات حوزه سلامت برخوردار شوند.


نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه افزایش تعرفه‌های درمان نباید بارمالی اضافه‌ای را به دوش بیماران بگذارد، ادامه داد: اگر قرار باشد تعرفه‌های درمان افزایش یابد و از آن طرف بیمه‌ها نیز حمایت کافی از این افزایش تعرفه‌ها نداشته باشند با فاجعه‌ای عظیم در حوزه سلامت روبرو خواهیم بود.


این نماینده مردم در مجلس نهم با انتقاد از عملکرد ضعیف بیمه‌ها در چند سال اخیر به خانه ملت گفت: به جرات می‌توان گفت تاکنون بیمه‌ها نقش بسیار ضعیفی در حوزه درمان ایفا کردند به گونه‌ای که بیماران بیش از 70 درصد از هزینه‌های درمان را ازجیب می‌پرداختند.


وی با بیان اینکه امروزه هزینه‌های دارو، ویزیت، اعمال جراحی سیر صعودی را سپری کرده است، افزود: با وجود آنکه افزایش تعرفه‌های درمان حق جامعه پزشکی است اما از سویی دیگر باید بیماران و کاهش هزینه‌های درمان برای آنها را نیز مدنظر قرار داد.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به ارزیابی تصمیم وزارت بهداشت درباره افزایش تعرفه‌های بخش دولتی هم‌پای بخش خصوصی تاکید کرد: افزایش تعرفه‌های بخش دولتی با عدالت سازگار نیست؛ نباید در مراکز دولتی تعرفه‌ها افزایش یابد زیرا در این صورت هیچ بیماری قدرت خرید دارو را ندارد و بدون‌شک در وهله اول ضرر این فاجعه به دولت باز خواهد گشت.


گفتنی است؛ محمد باقر هوشنگی مدیرکل بیمه های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش تعیین تعرفه های درمانی بخش دولتی در سال 93 خبر داد و گفت: از سیاستهای ما نزدیک شدن تعرفه های درمانی بخش دولتی به خصوصی است که در این زمینه نیز اقدامات و برنامه ریزی های زیادی انجام داده ایم./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha