انتقاد از شیوه پذیرایی از اهداکنندگان خون/ ضرورت استراحت پس از اهدای خون
سلامت نیوز : مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، بر رفع کاستی ها و مشکلات پذیرایی از اهداکنندگان خون تاکید کرد و افزود: پذیرایی از اهداکنندگان پس از اهدای خون، باید در راس برنامه های سازمان قرار گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر علی اکبر پورفتح اله اظهارداشت: متأسفانه در سال جاری به واسطه مشکلات مالی از مقوله پذیرایی از اهداکنندگان خون غفلت شده و کیفیت پذیرایی، اتاق و فضای استراحت پس از اهدای خون به طور جدی در سازمان انتقال خون پیگیری نشده است.

وی افزود: فلسفه استراحت و پذیرایی پس از اهدای خون، جبران حجمی خون اهدایی است و اگر غفلتی در این زمینه صورت گیرد، ممکن است اهداکنندگان عزیز با شوک ناشی از افت حجم خون مواجه شوند.

پورفتح اله ادامه داد: ضروری است به عنوان یک استاندارد و فرآیند همیشگی کاری در همه واحدهای اهدای خون ترتیبی اتخاذ شود تا دسترسی به فضای استراحت پس از اهدای خون که امکان نشستن و تحرک حداقلی اهداکنندگان عزیر را پس از اهدای خون - حداقل به مدت 15 دقیقه - فراهم می‌كند، امكان‌پذیر باشد، تا با صرف مایعات و آبمیوه و کیک، بازسازی حجم خون اهدایی صورت گیرد. استراحت پس از اهدا، نه تنها ضرورت و بخش اجتناب ناپذیر فرآیند اهدای خون است، بلکه محل تبادل اندیشه، آرا، نظرات و آموزش اهداکنندگان جهت مشارکت در سلامت و تامین خون کافی و سالم می باشد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha