رشد 15 درصدی اعتبارات بهداشت و درمان در سال آینده

سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به رشد 15 درصدی سهم سلامت از بودجه سال آینده گفت: 4800 میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه ها برای کمک به بیماران صعب العلاج و نیازمند در اختیار وزارت بهداشت قرار می ‌گیرد.

رسول خضری در گفت و گو با پانا، با اشاره به مجموع اعتبارات حوزه بهداشت و درمان در سال آینده افزود: سهم سلامت از بودجه سال آینده 15 درصد رشد داشته است که علاوه بر اعتبار تخصیص یافته، 3 هزار میلیارد تومان از اعتبار مالیات بر ارزش افزوده نیز قرار است برای پوشش بیمه‌ ای و کمک به سلامت ساکنان شهرهای کم جمعیت و حاشیه نشینان شهرها اختصاص یابد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین 4800 میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه ها برای کمک به بیماران صعب العلاج و نیازمند در اختیار وزارت بهداشت قرار می ‌گیرد که اگر دولت همه این موارد را اجرا کند، اقدامات خوبی برای تأمین خدمات سلامت به مردم به خصوص پاسخگویی به بیماران صعب العلاج خواهد بود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه با اشاره به مشکلاتی در مدیریت منابع حوزه سلامت وجود دارد، گفت: بیش از 50 درصد مشکلات حوزه سلامت به مدیریت منابع انسانی مربوط می شود و مابقی آن نیز مشکلات مالی است که آن هم درست مدیریت نمی شود.

وی تصریح کرد: همچنین نیمی از مشکلات حوزه سلامت مربوط به بیمه نیز می شود که این مشکل در قانون برنامه پنجم نیز تأکید شده است البته ما در ابتدای کار دولت دولت یازدهم به وزرای بهداشت و رفاه تذکر دادیم که موضوع تجمیع بیمه ها را برطرف کنند که این موضوع علی رغم تاکیدات ما و همچنین با توجه به اینکه در قانون برنامه پنجم نیز آمده هنوز عملیاتی نشده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha