سلامت نیوز : رئیس سازمان بهزیستی از افزایش خدمات تحصیلی و آموزشی معلولان در سال 93 خبر داد و گفت: با افزایش اعتبارات سازمان بهزیستی در سال آینده خدماتی که به معلولان ارائه می شود افزایش پیدا خواهد کرد.

دکتر همایون هاشمی در گفتگو با مهر افزود: با حمایت دولت و نمایندگان مجلس، اعتبارت سال 93 سازمان بهزیستی نسبت به امسال از افزایش خوبی برخوردار بوده است به همین دلیل از رشد اعتبارات در بخشهای دیگر نیز استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده در سال آینده ارائه خدمات به معلولان و همچنین توانمندسازی این افراد و زنان سرپرست خانوار در اولویت برنامه های سازمان قرار دارد .

رئیس سازمان بهزیستی تاکید کرد: همچنین مستمری مددجویان تحت پوشش از ابتدای سال 93 ، 20 درصد افزایش پیدا می یابد که این در افزایش اعتبارت ما انجام می شود.

هاشمی در مورد یارنه مراکز نگهداری سالمندان و معلولان تحت پوشش نیز گفت: علاوه بر مستمری، یارانه مراکز نیز افزایش پیدا خواهد کرد. در حال حاضر حدود 1800 مرکز نگهداری سالمندان، معلولان جسمی، عقب‌ ماندگان ذهنی و بیماران روانی در کشور وجود دارد که به آنان یارانه پرداخت می کنیم.

به گفته وی، پرداخت هزینه ایاب و ذهاب معلولان در جهت ارائه تسهیلات برای حضور در اجتماع و تحصیل، پرداخت شهریه دانشجویان معلول ، توزیع بن ، پرداخت وام مسکن و همچنین وامهای موردی از جمله حمایتهایی است که از سوی سازمان انجام می شود و در سال آینده نیز افزایش پیدا می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha