پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 10710

محققان ایتالیایی واکسن "ضد سرطان آناپلاستیک غدد لنفاوی" را کشف کردند که می تواند با تزریق به یک ژن خاص در DNA این بیماری را کنترل کند.

محققان دانشگاه تورینو که نتایج یافته های خود را در مجله "نیچر پزشکی" منتشر کرده اند واکسنی را کشف کردند که امکان پیشگیری و مبارزه با ژن Alk را دارد. Alk یک ژن جهش یافته است که سلولهای بیمار سرطان آناپلاستیک غدد لنفاوی را شکل می دهد.

دانشمندان با تزریق این واکسن به ژن Alk روی DNA بعضی از مدلهای حیوانی مشاهده کردند که این موشها زمانی که در معرض ابتلا به سرطان آناپلاستیک غدد لنفاوی قرار گرفتند این سرطان را نپذیرفتند و بیمار نشدند. در حقیقت این واکسن توانست از ابتلای این موشها به سرطان غدد لنفاوی پیشگیری کند.

سپس محققان ایتالیایی این واکسن جدید را برای درمان سرطان نیز مورد آزمایش قرار دادند و در این مورد بیشتر موشهای بیمار که برای آنها شیمی درمانی تجویز و پس از شیمی درمانی این واکسن به آنها تزریق شده بود علائم کاهش سرطان را نشان دادند.

سرطان غدد لنفاوی نسبتا نادر است به طوری که درحال حاضر در حدود 2 هزار و 500 نفر در اروپا و به همین نسبت در آمریکا به این بیماری مبتلا هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha