چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۲
کد خبر: 107105

سلامت نیوز : پزشکان نیوزیلندی در یک آزمایش جدید دریافتند که وارد کردن باکتری به بدن بیماران مبتلا به سرطان برای مقابله با تومورهایی سرطانی مانند ملانوم مفید است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ نتایج این بررسی‌ها نشان می‌دهد باکتری‌ها می‌توانند یک نوع واکنش دفاعی را در سیستم ایمنی بدن برانگیزند که موجب حمله موثرتر سلول‌های مهاجم بدن به سلول‌های سرطانی می‌شود.

«آلکس مک للان» استادیار دانشگاه اوتاگو گفت: با کمک باکتری می‌توان واکنش ایمنی را علیه سرطان برانگیخت و نتایج بررسی‌های ما نشان می‌دهد سلول‌های مهاجم طبیعی در بدن در بهبود این واکنش‌ها نقش مهمی دارند.

مک للان همچنین افزود: آنچه مشاهده کردیم این است که این سلول‌های مهاجم طبیعی به کمک باکتری‌ها تحریک شده و قدرت واکنش‌ دفاعی آنها در برابر تومورها افزایش می‌یابد.

مک للان گفت: پیش از این در دهه 1980 میلادی یک پزشک آمریکایی مشاهده کرد زمانی که یک بیمار به نوعی باکتری آلوده می‌شود این وضعیت می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر نابودی سلول‌های سرطانی داشته باشد هرچند این ایده در آن زمان خیلی جدی گرفته نشد.

به گفته مک للان، قدم بعدی انجام این آزمایش روی سلول‌های انسانی است و سپس آن را روی تعدادی از مبتلایان به سرطان انجام خواهند داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha