سلامت نیوز : معاون درمان وزیر بهداشت گفت: نباید در بیمارستان‌هایمان تا این اندازه کاغذ‌بازی داشته باشیم اما سازمان‌های بیمه‌گر سند الکترونیک را از بیمارستان‌ها قبول نمی‌کنند و بیمارستان‌ها ناچارند برای پرداخت هزینه‌هایشان سند دستی تهیه کنند.

محمد آقاجانی در گفت‌وگو با فارس گفت: راهکار عمده کاهش بوروکراسی در بیمارستان‌ها استقرار سیستم اتوماسیون اطلاعات یا HIS است.

وی ادامه داد: این سیستم ثبت الکنرونیک اطلاعات بیمارستانی در اکثر بیمارستان‌های کشور وجود دارد اما متأسفانه جامع، کامل و فراگیر نیست و لازم است این سیستم‌ها اصلاح و تکمیل شوند تا بتوانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: انتظار نیست در قرن حاضر در بیمارستانهایمان تا این اندازه کاغذ‌بازی داشته باشیم بنابراین رویکرد وزارت بهداشت گسترش اتوماسیون برای کاهش نامه‌نگاری‌هاست.

آقاجانی در پاسخ به اینکه آیا هم‌اکنون در بیمارستان‌های سطح تهران این سیستم راه‌اندازی شده است یا نه گفت: در بیمارستان‌های تهران این سیستم وجود دارد اما در کنار آن سیستم دستی نیز حذف نشده است.

وی تصریح کرد: از مشکلات موجود این است که هنوز هماهنگی لازم بین سیستم اطلاعات بیمارستانی و سازمان‌های بیمه‌ای برقرار نشده است و سازمان‌های بیمه‌گر سند الکترونیک را از بیمارستان‌ها قبول نمی‌کنند.

معاون درمان وزیر بهداشت افزود: در نتیجه بیمارستان‌ها ناچار هستند سند الکترونیک و سند دستی را با هم تهیه کنند تا بتوانند هزینه‌های این اسناد را از سازمان‌های بیمه گر دریافت کنند.

وی گفت: امیدواریم با ایجاد یک وحدت رویه بین وزارت بهداشت، وزارت رفاه و سازمان‌های بیمه بتوانیم اسناد کاغذی را به حداقل برسانیم که اگر این اتفاق بیفتد نامه‌نگاری‌ها نیز مطمئناً کاهش خواهد یافت و سختی و ناراحتی که برای بیماران ایجاد می‌شود را برطرف خواهد کرد.

آقاجانی در پاسخ به اینکه باید قبل از راه‌اندازی سیستم اتوماسیون با بیمه‌ها هماهنگی می‌شد گفت: اتوماسیون فواید زیادی دارد و دسترسی پزشکان به اطلاعات را تسریع می‌کند همچنین دقت و صحت اطلاعات را افزایش می دهد.

معاون درمان وزیر بهداشت ادامه داد: سیستم ثبت الکترونیک اطلاعات تأثیر عمده‌ای در کیفیت خدمات و نجات جان بیماران دارد و یکی از مزایای آن کاهش بوروکراسی بیمارستانی است که اگر اتصال با بیمه‌ها و پذیرش سند الکترونیک اتفاق بیفتد از این مزیت بزرگ بهره‌مند خواهیم شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha