سلامت نیوز : رئیس بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری گفت: خطری که در استفاده از لوله بازکن افراد را تهدید می‌کند، گاز حاصل از ورود این ماده به درون لوله است که به صورت ناگهانی به سمت بالا پاشیده می‌شود و سوختگی شدید صورت را به دنبال دارد.

کامران آقاخانی در گفت‌وگو با فارس، شایع‌ترین علت سوختگی را انفجار گاز، سوختگی با مواد محترقه‌ای مثل بنزین و نفت و برق‌گرفتگی عنوان کرد و گفت: سوختگی با مواد شوینده نیز بسیار شایع است.

رئیس بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری اظهار داشت: یکی از موادی که باعث سوختگی افراد در منزل می‌شود، چاه‌بازکن‌ها هستند که برای لوله‌های فاضلاب و دستشویی کاربرد دارد.

آقاخانی ادامه داد: خطری که در استفاده از این مواد، افراد را تهدید می‌کند گاز حاصل از ورود این ماده به درون لوله است که به صورت ناگهانی به سمت بالا پاشیده می‌شود و پاشیدن گاز حاصل به صورت افراد از جمله اتفاقاتی است که زیاد با آن مواجه هستیم.

رئیس بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری گفت: این مواد چون قدرت اسیدیته یا قلیایی بسیار بالایی دارند باعث سوختگی جدی در فرد می‌شود.

وی ترکیب مواد شوینده و به خصوص وایتکس با جوهر نمک را خطرناک  عنوان کرد و گفت: ترکیب این دو ماده می‌تواند به تصاعد گاز کلر منجر شود و حتی مرگ افراد را به دنبال استنشاق گاز حاصل نیز به دنبال داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha