سلامت نیوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در ایام نوروز پزشک مقیم در تمام بیمارستانها حضور دارد و اساتید نیز به صورت آنکال هستند در عین حال به دنبال جذب دانشجوی خارجی و همکاری مشترک با 45 کشور خارجی هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ علی جعفریان امروز در مراسم روز بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران که برای نخستین بار برگزار شده گفت: برای ارتباط بیشتر با کشورهای خارجی در جهت جذب دانشجو و همکاری‌های مشترک از قبیل کارهای پژوهشی امسال برای نخستین بار طی مراسمی شرایطی فراهم کردیم تا دانشجویان خارجی که در علوم پزشکی تهران در حال تحصیل هستند بتوانند در غرفه‌هایی فرهنگ کشور خود را ارائه کنند.

وی افزود: همچنین از سفرای 45 کشور خارجی از جمله کشورهای منطقه، آلمان و آمریکای لاتین در این مراسم حضور دارند تا رایزنی‌های لازم برای جذب دانشجوی خارجی در این دانشگاه انجام شود.

به گفته رئیس علوم پزشکی تهران هم اکنون بیش از 200 دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی تهران مشغول به تحصیل هستند که 80 مورد از آنها با درخواست مستقیم وارد شده‌اند و در دوره تحصیلات تکمیلی و دکترای حرفه‌ای جمع شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در برخی مقاطع و رشته‌ها آشنایی دانشجویان به زبان فارسی یکی از شرایط ورود است افزود: دکترای پزشکی و داروسازی به ویژه برای کسب مهارت در حوزه بالینی از این جمله موارد است و اولین گروه پزشکی عمومی دانشجوی خارجی در قالب تیم 5 نفره تحصیل خود را آغاز کرده‌اند.

جعفریان در پاسخ به خبرنگار فارس، مبنی بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران چه تدابیری برای ارائه خدمات درمانی در بیمارستان‌های زیرمجموعه در ایام نوروز و نظارت‌های بهداشتی در این ایام بر اماکن در نظر گرفته گفت: دستورالعملی از طرف وزارت بهداشت ابلاغ شده و فردا نیز جلسه‌ای با استانداری داریم تا نکات لازم را برای زیرمجموعه خود در نظر بگیریم.

وی همچنین تصریح کرد: در تمام ایام نوروز اگر چه بستری بیمار زیاد نیست اما پزشک مقیم در همه ساعات و در همه بیمارستان‌های زیرمجموعه حضور دارد و در عین حال در هر شیفت اساتید و هیئت رئیسه به صورت آنکال هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha