چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۸
کد خبر: 107117

سلامت نیوز : معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وضعیت حجاب و اخلاق ما در دانشگاه از میانگین جامعه بیشتر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ سید‌ضیاء هاشمی در دومین کنگره ملی روانشناسی اجتماعی ایران اظهار داشت: ما یاد گرفته‌ایم که بلافاصله جا خالی دهیم و بگوییم مسئولان این امر کسان دیگری هستند. روانشناسان ما در مسیر توسعه در روانشناسی اجتماعی قدم‌های خوبی داشته‌اند. امیدواریم جامعه‌شناسی نیز این روند را در پیش گیرد و از جمع حاضر الگو‌ بگیرد.

وی افزود: ما نیاز به همفکری و رجوع به اصل علم داریم. اعتقاد ما این است که باید به جمعیت جوان و نخبه اعتماد کنیم. با رویکرد بی‌اعتمادی و خطرانگاری راه به جایی نخواهیم برد.

وی ادامه داد: دانشجویان سرمایه بزرگ ما هستند. جوانان سرمایه هستند نه معضل. اگر مقالات، کتاب‌ها و جزوات فراوان تولید کنیم ولی پاسخ سوالات موجود را ندهیم این علم منزوی می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مادامی که ما منتظر سلیقه‌های حاکم باشیم که رشته‌ای را تعطیل کنیم راه به جایی نمی‌بریم. علوم انسانی باید نشان دهد که وجودش موجب حل مشکلات می‌شود. ما دست تقاضای به سوی اهل علم دراز می‌کنیم.

وی اذعان داشت: سوال اول من این است که چرا ما نظم نداریم و همایش‌مان باید با 40 دقیقه تأخیر انجام شود. چرا ما دیر می‌آییم و مراسم را دیر برگزار می‌کنیم. مگر نظم یک ارزش دینی نیست. نکته دوم در مورد تغییر برنامه‌های‌مان است.ما برای این برنامه‌ها هزینه می‌کنیم اما خروجی آن چیست.

وی افزود: ما در سلامت روان اجتماعی و معنوی مشکل داریم. مادامی که نشان ندهیم می‌توانیم این نیازها را برطرف کنیم دچار مشکل می‌شویم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: گفته می‌شود میزان دینداری قبل از ورود به دانشگاه بیشتر از خروج از آن است البته من این نوع باور را قبول ندارم اما با فرض اینکه این مسئله درست است مگر قرار نیست دانشگاه هویت دینی را به وجود آورد.

وی افزود: وضعیت حجاب و اخلاق ما در دانشگاه از میانگین جامعه بیشتر است.

وی اذعان داشت: دو سال است که این شبهه وجود دارد که بعد از سخنرانی برای سخنران کف بزنیم یا صلوات بفرستیم. در سرود جمهوری اسلامی می‌گوییم پیامت ای امام استقلال، آزادی نقش جان ماست اما وقتی از آزادی حرف می‌زنیم برچسب لیبرال به فرد می‌زنیم.

وی با اشاره به افزایش شادی و نشاط در جامعه به ویژه دانشگاه گفت: دانشجو باید شاداب باشد. افسردگی بیماری است. راه‌حل اعتماد در دانشجویان چیست؟ بخشی از آن مربوط به عملکرد ما است. باید با آنها صادق باشیم و بخشی دیگر مربوط به مسائل اجتماعی پیچیده است که نیاز به تحلیل و مطالعه دارد.

وی خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از دانشجویان حوصله کار تحقیقی ندارند. توقع داریم مقالات جسورانه باشد. باید جواب‌هایی بدهیم که قانع‌کننده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha