پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 10715

محققان اسپانیایی اعلام كردند با انجام آزمایش خون در هشتمین هفته بارداری می‌توان جنسیت جنین را تعیین كرد.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از ایرنا ، روزنامه لاوانگواردیا امروز سه شنبه با اعلام این مطلب افزود: كارشناسان آزمایشگاه لورگن شهر گرانادا اسپانیا با همكاری بیمارستان بیرخن د لاس نیبس گرانادا و یك بنیاد تحقیقاتی بیو بهداشتی موفق شده‌اند با آزمایش خون مادر در هفته هشتم بارداری جنسیت جنین وی را كه  ۹۸ درصد قابل اعتماد است ، مشخص كنند.
خاطر نشان می‌شود كه جنسیت جنین تاكنون در هفته بیستم دوران بارداری با انجام سونوگرافی مشخص می‌شد كه درصد صحت آن كمتر از این آزمایش است.
بنابرگزارش ایرنا ،خاویر بالبرده مدیر كل آزمایشگاه لورگن در این‌باره طی مصاحبه‌ای مطبوعاتی اعلام كرد این آزمایش كه با گرفتن سه میلی لیتر خون مادر انجام می‌گیرد، هیچگونه عوارض جانبی برای مادر و جنین او همچون آزمایشهای دیگر ندارد.
وی همچنین تصریح كرد كه با این آزمایش می‌توان بیماریهایی همچون هموفیلی و یا اختلال كار ماهیچه‌ها را نیز در جنین تشخیص داد.
بالبرده افزود: این آزمایشگاه هم اكنون در حال همكاری با بیمارستان بیرخن د لاس نیبس برای تشخیص زودهنگام بیماریهای دیگر در جنین است .
این آزمایش بر روی دی .ان .ای جنین كه در خون مادر وجود دارد، انجام می گیرد و راه را بر روی دیگر آزمایشات ژنتیكی و تشخیص بیماریهای دیگر باز می كند.
بنابراین گزارش ، پاسخ این آزمایش پس از  ۴۸ ساعت اعلام می‌شود و هزینه آن حدود ۱۲۰ یورو و كمتر از دیگر آزمایشات ژنتیكی است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha