پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۵:۲۱
کد خبر: 107157

خبرگان خواستار حمایت از سیاست ازدیاد نسل شد

سلامت نیوز : پانزدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری در بیانیه پایانی خود از مسئولان فرهنگی کشورخواسته است به دغدغه های فرهنگی توده مردم مسلمان کشور و نگرانی مقام معظم رهبری؛ توجه کرده و با حمایت از خانواده و سیاست ازدیاد نسل؛ نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی را به جدّ در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از دبیرخانه خبرگان رهبری ؛ نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در بیانیه پایانی پانزدهمین اجلاس خود، از تلاش های دلسوزانه تیم مذاکره کننده هسته ای که باعث اعتمادافزایی جمهوری اسلامی ایران درباره صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود شده است، تشکر کردند.

آنان در این بیانیه 12 بندی که عصر روز چهارشنبه در آیین اختتامیه پانزدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری قرائت شد، همچنین از مسوولان دیپلماسی کشور خواستند به اظهارات نابخردانه و تهدیدآمیز برخی مقامات آمریکایی پاسخ درخور دهند.

مجلس خبرگان رهبری در بیانیه خود حضور پر شکوه و با صلابت مردم فداکار ایران اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن در جشن آغاز سی و ششمین سال حیات طیبه نظام مقدس جمهوری اسلامی، نشانه ی عظمت، هوشیاری و آگاهی این ملت بزرگ دانستند.

آنان تاکید کردند که شکر این نعمت بزرگ جز با خدمتگزاری مدبّرانه و صادقانه و احترام به حقوق اساسی و حرکت در صراط مستقیم و پرهیز از اختلاف، التهاب، تشنج و تاکید بر شعارهای اسلام ناب محمدی صلی الله علیه وآله امکان پذیر نیست.

خبرگان ملت در بیانیه خود تاکید کردند: صدای پر طنین ملت در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب در دعوت از مردم، جهت حضور در راهپیمایی 22 بهمن، بیعتی دوباره با نظام اسلامی و آرمان هان امام قدس سره و شهدای والامقام میهن عزیزمان بود.

نمایندگان ملت در مجلس خبرگان رهبری همچنین تاکید کردند: پایبندی به احکام نورانی اسلام در همه ی ابعاد، اعم از احکام عبادی، حکومتی و قضایی، یکی از ارکان موفقیت در عرصه های گوناگون بوده، هست و خواهد بود و بر همه ی خدمتگزاران نظام اسلامی در همه سطوح، فرض است که با پاسداری از فرهنگ اصیل اسلامی، بستر خدمتگزاری صادقانه را بیش از پیش، مهیا نموده و تلاش های گسترده ی رسانه ای و خبری استکبار جهانی که به دنبال ایجاد تردید در باورهای دینی و ملی مردم ایران می باشد را خنثی کنند.

آنان از تمام رسانه ها و دستگاه های فرهنگی بویژه وزارت ارشاد و صدا و سیما خواستند تا با هوشیاری و وفاداری نسبت به اصول انقلاب، با تهاجم فرهنگی دشمن، مقابله کرده و با تکیه بر هنر فاخر اسلامی و ملی، فرهنگ غنی اسلام و تربیت دینی و تمدن اسلامی را تجلی بخشند.

خبرگان ملت همچنین یادآور شدند: فشارهای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی از سوی نظام سلطه بر ملت صبور ایران اسلامی، به فضل الهی تاکنون حاصلی جز تقویت اراده ملت شریف نداشته است و مردم عزیز همواره و تحت هر شرایطی پشتیبان نظام اسلامی خواهند ماند.

آنان همچنین تاکید کردند: ولایت فقیه، ستون خیمه انقلاب و نظام و محور وحدت امنیت و اقتدار ملّی ماست و صیانت و پاسداری از حریم آن، وظیفه ای اسلامی و ملّی است.

نمایندگان مجلس خبرگان رهبری دربیانیه خود تصریح کردند: نظام جمهوری اسلامی با مدیریت مدبّرانه و زعامت حکیمانه حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) توانسته است معادلات قدرتهای سلطه گر را بر هم زده و الهام بخش حرکت عظیم بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی و نهضت عدالتخواهانه در سرتاسر جهان شود.

مجلس خبرگان رهبری، ضمن فصل الخطاب قرار دادن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، پیروی از ولایت مطلقه فقیه را رمز وحدت و استحکام پیوند امام و امت دانستند.

اعضای مجلس خبرگان رهبری، تلاش کارآمد و خستگی ناپذیر فرهیختگان، دانشمندان، نخبگان جوان و متخصصین مختلف در راستای پیشرفت و تعالی کشور در عرصه های مختلف را ارج نهادند و بر لزوم حمایت هر چه بیشتر از این سرمایه های اصلی میهن اسلامی برای رسیدن به خودکفایی و خوداتکایی کشور را مورد تاکید قرار دادند.

خبرگان ملت بار دیگر بر توجه همه مسوولان را به ضرورت وحدت و همبستگی و انسجام ملی، تاکید کردند و از همگان خواستند تا نقش خود را در حفظ فضای آکنده از امید و نشاط و همدلی با عمل به قانون، رعایت اخلاق و مصالح کشور و انقلاب و اصول و آرمان های امام قدس سره به خوبی ایفا کنند.

آنان همچنین از رییس جمهور و دولت خواستند که با تدبیر و پشتیبانی مردم شریف و صبور ایران، حراست و صیانت از دستاوردهای انقلاب را در اولویت کار خود قرار داده و در رفع گرانی و سایر مشکلات مردم، نهایت کوشش را به کار گیرند.

خبرگان ملت یادآور شدند: حماسه اقتصادی، با اتخاذ رویکرد اقتصاد مقاومتی باید به راهبرد جهادی در عرصه تولیدملی، تبدیل گشته و در عمل تجلّی یابد و فرهنگ قناعت و پرهیز از اسراف در جامعه نیز باید نهادینه شود.

آنان از قوای سه گانه به ویژه رییس جمهوری خواستند تا با اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی مردم را به آینده کشور و انقلاب امیدوار و دشمنان را نا امید کنند.

همچنین از قوه قضاییه خواستند تا مسیر رسیدن به عدالت اجتماعی و خشکاندن ریشه های فساد و تبعیض را هموار سازند.

خبرگان ملت همچنین از همه کشورهای منطقه خواستند تا نسبت به تفرقه انگیزی قدرت های استکباری که با هدف بر هم زدن امنیت خاورمیانه انجام می شود هوشیار باشند و در مقابله با فتنه تروریسم تکفیری و سلفی و مبارزه با نسل کشی مسلمانان در میانمار و آفریقای مرکزی که توسط صهیونیسم بین الملل و با حمایت آمریکا برای تفرقه افکنی در کشورهای اسلامی به ویژه سوریه، لبنان، مصر، بحرین، افغانستان، پاکستان و عراق طراحی شده است، مقابله کرده و با حمایت و پشتیبانی از عنصر مقاومت در جهت محو غدّهی سرطانی رژیم صهیونیستی و آزادی قدس شریف، گام بردارند.

آنان با تاکید بر این که اقتدار ملی در بستری از وحدت و هم افزایی میان اقوام، طوایف و مذاهب به ویژه شیعه و سنی در جغرافیای ایران اسلامی شکل می گیرد، افزودند: ضمن احترام به همه اقلیت ها و تشکر از اقدامات انجام گرفته، لازم است تلاش مجدّانه ای به عمل آید تا انسجام ملّی بامحوریت ولایت فقیه، بیش از پیش تقویت شود.

خبرگان ملت تاکید کردند: با توجه به توطئه های نظام سلطه و استکبار جهانی که تهاجم شدید فرهنگی و جنگ نرم علیه کشور را رقم زده است، از مسئولان فرهنگی کشور می خواهیم تا بیش از پیش به دغدغه های فرهنگی توده مردم مسلمان کشور و نگرانی مقام معظم رهبری؛ توجه کرده و باحمایت از خانواده و سیاست ازدیاد نسل؛ نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی را به جدّ در دستور کار خود قرار دهند.

اعضای مجلس خبرگان رهبری یادآور شدند: در آستانه فرا رسیدن سال جدید، از مردم شریف ایران اسلامی انتظار داریم ضمن توجه به آداب و سنن دینی عید نوروز، یار زیردستان، محرومان و مسکینان بوده و شادی خود را با آنان تقسیم نموده و رضای خدا را در دنیا و آخرت بدست آورند و با رعایت حرمت ایام عزاداری حضرت زهرای اطهر علیها السلام سنّت های حسنه دینی را احیاء و سالی پر از خیر و برکت را به هموطنان، دوستان، اقوام و خانواده خود هدیه کنند.

خبرگان ملت یاد و خاطره امام راحل؛ بنیان گذار جمهوری اسلامی و شهدای گرانقدر نهضت و جنگ تحمیلی و همه گذشتگان از علماء و فرهیختگان و خادمان ملت را گرامی داشتند و ضمن احترام به پیشگاه خانواده های شهدا و ایثارگران و آزادگان، توفیق و طول عمر با عزت را برای حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و تمامی خدمتگزاران نظام اسلامی را از خداوند مسالت کردند.

اعضای مجلس خبرگان رهبری در بیانیه خود ابراز امیدواری کردند در سایه عنایات حضرت بقیه الله الاعظم، حجة بن الحسن المهدی(عج) شاهد تحقق آرمانهای بلند نظام اسلامی و ملت شریفمان در راه پیاده شدن احکام نورانی اسلام و زمینه سازی برای حکومت عدل جهانی باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha