مدیرعامل سازمان بیمه ایرانیان تاکید کرد: اختصاص هدفمندی یارانه ها به سلامت اجرای یک قانون معوق و بیانگر اولویت یافتن سلامت در دولت تدبیر و امید است.

اختصاص درآمد حاصل از هدفمندی یارانه ها به سلامت، اجرای قانون است/ دولت جدید سلامت را اولویت قرار داده است

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان بیمه ایرانیان تاکید کرد: اختصاص هدفمندی یارانه ها به سلامت اجرای یک قانون معوق و بیانگر اولویت یافتن سلامت در دولت تدبیر و امید است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،مدیرعامل سازمان بیمه ایرانیان گفت: مدت هاست که قیمت ارائه شده در بخش های دولتی با قیمت پرداختی از طرف بیمه ها تفاوت فاحشی یافته است.

 انوشیروان محسنی بندپی افزود: بر اساس برآوردها هزینه های بیمارستان ها و مراکز درمانی در سال 91 حدود 30 تا 35 درصد از درآمدهایشان بیشتر بوده است.

وی ادامه داد: بنابراین هر ساله این بخش با کمبود اعتبارات مواجه می شود. بر همین اساس بیمارستان ها در پرداخت مطالبات پرشکان، پرستاران و بخش های خصوصی و شرکتهای داوریی با مشکلات عدیده مواجه شده اند.

مدیر عامل سازمان بیمه ایرانیان بیان داشت: این مسائل باعث شده است که رؤسای بیمارستان ها به جای اینکه در فکر تعالی خدمات باشند دائماً درگیر مسائلی نظیر پرداخت مطالبات هستند و ناخواسته از کارهای اصلی و کلیدی فاصله گرفته اند.

بدهی 800 میلیاردی بیمه سلامت ایرانیان به نظام سلامت

مدیرعامل سازمان بیمه ایرانیان اضافه کرد: از طرفی کمبود اعتبارات موجب انباشته شدن بدهی سازمان های بیمه گر به دانشگاه های علوم پزشکی کشور و بیمارستان ها شده است به نحوی که هم اکنون این بدهی ها به رقم 800 تا 900 میلیارد تومان رسیده و طبق آخرین اخبار سازمان بیمه ایرانیان 6 ماه است که بدهی هایشان را به بیمارستان ها پرداخت نکرده است.

محسنی بندپی افزود: ماده 7 قانون هدفمندی بر واقعی شدن قیمت ارائه خدمات در بخش سلامت و تامین بودجه پرداخت های نقدی و غیرنقدی به این بخش و تقویت بنیه مالی بیمه ها اشاره داشته و در قانون برنامه نیز منطقی کردن تعرفه ها بر اساس هزینه ها مورد توجه و تأکید قرار گرفته است.

وی بیان داشت: هم اکنون مردم در بخش پاراکلینیکی 70 درصد و در بستری 40 درصد هزینه ها را از جیب شان می پردازند و این امر موجب تحمیل فشار مضاعفی به آنها شده است که این هم خلاف قانون برنامه پنجم توسعه است.

این نماینده سابق مجلس گفت: با توجه به این مشکلات در قانون هدفمندی پیش بینی شد بخشی از اعتبارات این قانون به رفع این مشکلات اختصاص یابد تا هم خدمات درمانی استاندارد شود، هم پرداخت از جیب مردم کاهش یابد و هم از ظرفیت های بیمارستانی در جهت کسب رضایتمندی بیشتر مردم بهره برداری شود.

وی تلاش های وزیر بهداشت در جهت اولویت قرار گرفتن رفع مشکلات نظام سلامت توسط دولت تدبیر و امید را سازنده دانست و گفت: این تلاش ها و مجموعه نگاهی که دولت جدید اعم از رییس جمهور و سایر اعضا به مقوله سلامت دارند باعث شده است که این امید به وجود آید که بخشی از درآمدهای هدفمندی یارانه ها به نظام سلامت اختصاص خواهد یافت.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با اجرایی شدن قانون هدفمندی و عملی شدن وعده های دولت در این خصوص بخش عمده ای از مشکلات نظام سلامت در سال آینده مرتفع شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha