جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۴
کد خبر: 107180

همانطور که بسیاری از ما برای استفاده از سایه چشم برس مخصوص داریم و از برسی که همراه سایه چشم فروخته می‌‌شود استفاده نمی‌‌کنیم، بسیاری از متخصصین معتقدند که برای چسباندن مژه مصنوعی نیز نباید از چسبی که به همراه آن فروخته می‌‌شود استفاده کرد و باید چسبی مخصوص که معمولا به رنگ تیره نیز هست، از داروخانه‌‌ها یا مغازه خریداری کرد.

شیوه استفاده از مـژه مصنوعی

سلامت نیوز: همانطور که بسیاری از ما برای استفاده از سایه چشم برس مخصوص داریم و از برسی که همراه سایه چشم فروخته می‌‌شود استفاده نمی‌‌کنیم، بسیاری از متخصصین معتقدند که برای چسباندن مژه مصنوعی نیز نباید از چسبی که به همراه آن فروخته می‌‌شود استفاده کرد و باید چسبی مخصوص که معمولا به رنگ تیره نیز هست، از داروخانه‌‌ها یا مغازه خریداری کرد.

از 4 دهه پیش، مژه مصنوعی مورد توجه بسیاری از خانم‌‌ها قرار گرفت. آن زمان، مژه‌‌های مصنوعی بسیار حجیم و مصنوعی به نظر می‌‌آمدند. امروزه بسیاری از خانم‌‌ها برای زیباتر کردن چشمان خود از مژه‌‌های مصنوعی استفاده می‌‌کنند. اما آنچه مد نظر اکثر خانم‌‌هاست، طبیعی به نظر رسیدن‌این نوع مژه‌‌هاست. در ادامه، نحوه نصب مژه مصنوعی را به شما آموزش می‌‌دهیم تا نه تنها چشمان شما زیبا به نظر رسد، بلکه طبیعی نیز باشند.

انتخاب مژه مصنوعی
برای انتخاب مژه مصنوعی، گزینه‌‌های زیادی وجود دارد. برخی مژه‌‌ها حجیم و پرپشت هستند در حالی برخی دیگر به صورت تکه‌ای و کم پشت‌اند. مژه‌‌های حجیم معمولا مصنوعی‌تر به نظر می‌‌رسند. اگر مژه حجیم خریداری کردید و خواستید که طبیعی به نظر رسند، می‌‌توانید قبل از چسباندن آنها به چشم، با قیچی آنها را چند تکه کنید. لازم نیست برای خرید مژه مصنوعی هزینه زیادی کنید. مژه مصنوعی در اکثر داروخانه‌‌ها و مغازه‌‌های مخصوص لوازم زیبایی وجود دارد. از هر مژه مصنوعی، می‌‌توان چند بار استفاده کرد.

مژه‌های تكه‌ای
 اگر می‌‌خواهید از مژه‌‌های تکه‌ای استفاده کنید، ابتدا مقداری چسب بر روی یک سطح سخت بریزید و اجازه دهید چند ثانیه بگذرد. سپس سر مژه را به آرامی ‌‌در چسب بزنید و بعد به پیله چشم و در جای مناسب بچسبانید. اگر می‌‌خواهید مژه‌‌های یکدست و حجیم را بچسبانید، به کمک یک خلال دندان یا انتهای کبریت، چسب را به مژه‌‌ها بمالید. از مالیدن چسب با انگشتان خود خودداری کنید، زیرا با ‌اینکار چسب بر روی مژه‌‌ها پخش می‌‌شود و ظاهری کثیف پیدا می‌‌کند.
 اگر از مژه‌‌های تکه‌ای استفاده می‌‌کنید، فرآیند چسباندن را از انتهای چشمانتان شروع کنید. بهتر است مژه‌ای که انتهای آن به چسب آغشته شده است را با موچین نگه دارید. مژه را در جای مناسب بچسبانید و چند ثانیه نگهدارید تا کاملا خشک شود. بهتر است مژه تا حد ممکن به ریشه مژه‌‌های خودتان نزدیک‌تر باشد تا طبیعی‌تر به نظر رسد. همچنین میان تکه‌‌های مژه باید فاصله‌ای منطقی وجود داشته باشد.
 اگر انتخاب شما مژه‌‌های حجیم و پیوسته است، برای چسباندن آنها از هر دو دست خود استفاده کنید. مژه‌‌ها را در جای مناسب قرار دهید و چند ثانیه نگهدارید تا کاملا خشک شوند. همچنین سعی کنید مژه‌‌ها به ریشه مژه‌‌های خودتان نزدیک باشند. اگر احساس کردید مژه‌‌ها بیش از حد بلند هستند، آنها را بردارید، کمی‌‌کوتاه کنید و دوباره بچسبانید.
  به کمک وسیله‌ای باریک و مناسب، انتهای مژه‌‌ها را فشار دهید تا در جای خود محکم شوند.
 پس از چسباندن مژه‌‌ها، تا چند دقیقه به آنها دست نزنید تا کاملا خشک شوند.
 حال در ‌این مرحله شما می‌‌توانید برای طبیعی به نظر رسیدن مژه‌‌ها، چشمانتان را آرایش کنید. استفاده از خط چشم، خصوصا خط چشم مایع، در پوشاندن انتهای مژه مصنوعی موثر است. ریمل نیز مژه‌‌ها را یکدست کرده و آنها را طبیعی‌تر جلوه می‌‌دهند. بهتر است رنگ ریمل، تیره باشد.

مژه‌های بلند
 اگر مژه‌‌هایی که خریداری کرده‌اید بیش از حد بلند هستند، می‌‌توانید نوک آن‌‌ها را کمی‌‌قیچی کنید. توجه داشته باشید که باید مژه‌‌ها را زاویه‌دار ببرید. همچنین سعی کنید هر مژه را در اندازه خاصی ببرید تا طبیعی‌تر به نظر رسد. مژه‌‌های انتهایی باید از سایرین بلندتر باشند.

چسباندن مژه
 برای چسباندن مژه، چشمان شما باید کاملا تمیز و بدون آرایش باشد. همچنین می‌‌توانید مژه‌‌های خودتان را به کمک فر مژه فر کنید. می‌‌توانید قبل از فر کردن مژه‌‌ها، فر مژه را به مدت 3 ثانیه با سشوار گرم کنید. اما مراقبت باشید چشمانتان نسوزند.

نکات تکمیلی
همانطور که بسیاری از ما برای استفاده از سایه چشم برس مخصوص داریم و از برسی که همراه سایه چشم فروخته می‌‌شود استفاده نمی‌‌کنیم، بسیاری از متخصصین معتقدند که برای چسباندن مژه مصنوعی نیز نباید از چسبی که به همراه آن فروخته می‌‌شود استفاده کرد و باید چسبی مخصوص که معمولا به رنگ تیره نیز هست، از داروخانه‌‌ها یا مغازه خریداری کرد. برای جدا کردن مژه مصنوعی، ابتدا مقداری لوسیون یا مایع پاک کننده آرایش بر روی چشمان خود بمالید. سپس چشمان خود را ماساژ دهید. با‌اینکار مژه‌‌ها خود به خود جدا می‌‌شوند. اگر جدا نشدند، می‌‌توانید از آب گرم نیز برای تسهیل کار استفاده کنید.

منبع:‌ دنیای زنان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha