سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اقتصاد مقاومتی را نقشه راه بلند مدت برای اقتصاد کشور دانست وافزود: اهداف اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در مأموریت های سازمان تأمین اجتماعی تبیین شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر سید تقی نوربخش در نخستین همایش مدیران وزارتخانه تعاون، کار ورفاه اجتماعی وسازمان‌های تابعه که با موضوع برنامه‌ریزی سال 93 مبتنی بر رویکرد اقتصاد مقاومتی برگزار شد، گفت: هدف از اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور، ایجاد امنیت، ثبات اقتصادی وعدم تزلزل در برابر شوک های داخلی وخارجی است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی به عنوان جهاد مقدس منحصر به زمان تحریم وجنگ نیست، بلکه مکانیسم پایدار برای توسعه اقتصاد ملی وخروج از اقتصاد تک محصولی است.

نوربخش با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی ریاضت اقتصادی نیست، گفت: دستاورد این اقتصاد، شکوفایی ،رفع مشکلات معیشتی وافزایش رفاه عمومی مردم است.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی اقتصاد مقاومتی را در برابر اقتصاد سرمایه داری ومبتنی بر اقتصاد اسلامی ذکر کرد.

وی حمایت از تولید ملی وکشاورزی، مدیریت مصارف ومنابع، اتکا به اقتصاد ملی وداخلی، کاهش وابستگی به نفت، استفاده حداکثری از زمان ومنابع وحرکت بر اساس برنامه را از اقتضائاتی برشمرد که توجه به رویکرد اقتصاد مقاومتی را موجب شد.

نوربخش با اشاره به نقش سازمان تأمین اجتماعی در پیاده سازی اقتصاد مقاومتی گفت: این سازمان به عنوان یک سازمان عظیم اجتماعی و اقتصادی، حوزه فعالیتهای گسترده‌ای دارد و برنامه‌ها و اهداف اقتصاد مقاومتی با سیاستها و اولویت‌های سازمان تأمین اجتماعی مرتبط است.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه تبیین سیاستهای اقتصاد مقاومتی در سازمان تأمین اجتماعی گفت: بلافاصله پس از ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، این سازمان آن را به همه واحدهای خود در سراسر کشور ابلاغ ونسبت به تشکیل کارگروه ویژه به منظور بهره گیری از رهنمودهای رهبری برای ساماندهی امور اقدام کرد.

وی افزود: توسعه کارآفرینی، مشارکت حداکثری مردم در اقتصاد کشور، افزایش بهره وری، ایجاد فرصت های سرمایه گذاری، افزایش تولید داخلی ومدیریت مصرف وافزایش ارزش افزوده که به عنوان اهداف اقتصاد مقاومتی بر می شمارند از طریق توزیع ثروت، افزایش پوشش بیمه وسرمایه گذاری در بخش های اقتصادی که از کارکردهای سازمان تأمین اجتماعی است، هموار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha