پزشکان آمریکایی هشدار دادند که مصرف مقادیر زیاد پروتئین حیوانی از جمله گوشت و پنیر در دوران میانسالی به اندازه استعمال سیگار کشنده است.

مصرف زیاد پروتئین حیوانی به اندازه سیگار کشنده است

سلامت نیوز: پزشکان آمریکایی هشدار دادند که مصرف مقادیر زیاد پروتئین حیوانی از جمله گوشت و پنیر در دوران میانسالی به اندازه استعمال سیگار کشنده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بررسی انجام شده روی هزاران مرد و زن 50 سال به بالا نشان می‌دهد افرادی که زیاد از پروتئین‌های حیوانی مصرف می‌کنند، تقریبا دو برابر بیش از افرادی که کمتر غذای پروتئینی می‌خوردند در معرض مرگ زودرس هستند. همچنین احتمال مرگ آنان بر اثر ابتلا به سرطان بیش از چهار برابر است.

به گفته محققان، پروتئین موجود در گوشت، پنیر، تخم مرغ و دیگر فرآورده‌های حیوانی در واقع تومورها را تغذیه می‌کند و فرسودگی سلول‌های بدن را به همراه دارد. به همین دلیل به افراد 50 سال به بالا توصیه می‌شود به جای استفاده از این گونه پروتئین‌های حیوانی از پروتئین گوشت ماهی، لوبیا و عدس استفاده کنند.

هرچند کارشناسان انگلیسی با زیر سوال بردن نتایج این مطالعه اظهار کردند: بهترین شیوه پیشگیری از سرطان عدم استعمال سیگار، داشتن وزن مناسب و فعالیت بدنی است.

به گزارش روزنامه دیلی‌میل، با این وجود اطلاعات به دست آمده از بررسی‌های انجام شده در آمریکا حاکی از وجود ارتباط روشنی بین رژیم غذایی با پروتئین بالا و مرگ زودرس است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha