پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 10720

شهر ری - مخترع ۱۰ ساله ی ایرانی شركت‌كننده در مسابقات بین‌المللی مالزی گفت : كیف هوشمند مجهز به سیستم هشداردهنده برای سلامت كودكان مفید است .

آتنا كوكبی سیوكی شامگاه پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا شهرری در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره ) با اشاره به كسب دو مدال طلا و برنز در این مسابقات افزود: كیف هوشمند مجهز به سیستم هشداردهنده به والدین هشدار می‌دهد كه فرزنداشان بار سنگین تری نسبت به وزن طبیعی كیف حمل می‌كنند.
وی كه برای طراحی این كیف موفق به كسب مدال طلا شده است ،اظهار داشت :
هشدار این كیف در سلامتی كودكان موثر است و از دردهای كمر و شانه و گردن جلوگیری می‌كند.
وی با اشاره به اینكه مدال برنز خود را برای ساخت كیف مجهز به سیستم حساس به رطوبت كسب كرده است، اظهاركرد: این كیف به محض تماس با رطوبت یا مایع ، به سرعت هشدار می‌دهد.
كوكبی سیوكی دلیل ساخت این دو كیف را سنگینی كیف‌های مدرسه خودش عنوان كرد و گفت : وقتی به مدرسه می‌رفتم ، با سنگینی كیف مواجه بودم و یكی از آروزهایم ، پیدا كردن راه حلی برای این مشكل بود.
#  ;۱۶۰ این مخترع جوان كه اهل مشهد است و در كلاس چهارم ابتدایی درس می خواند، گفت : دوست دارم در آینده فضانورد و یا مخترع شوم .
وی تاكید كرد: دوست دارم در آینده یكی از بزرگترین مخترعان در جهان شوم و بتوانم نام ایران را در صحنه‌های بین‌المللی بر زبان‌ها بیاندازم .
كوكبی سیوكی افزود: مسابقات جهانی مالزی بسیار عالی برگزار شد و مخترعان ایران در این مسابقات بسیار خوب درخشیدند.
تیم مخترعان ایران در مسابقات جهانی مالزی پس از تیم میزبان (مالزی ) در جایگاه دوم ایستاد و تیم كره جنوبی سوم شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha