ما شما را به عنوان پزشکی که پیش از وزارتش ، دستش به خیر بوده و در مناطق محروم ، اعمال جراحی چشم را برای فقرا به صورت کاملاً رایگان انجام می داده و تا کنون ، بسیاری از مستمندان که در آستانه نابینایی بودند را نجات داده است ، می شناسیم.

این نامه اختصاصاً برای وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی نوشته شده است

سلامت نیوز: ما شما را به عنوان پزشکی که پیش از وزارتش ، دستش به خیر بوده و در مناطق محروم ، اعمال جراحی چشم را برای فقرا به صورت کاملاً رایگان انجام می داده و تا کنون ، بسیاری از مستمندان که در آستانه نابینایی بودند را نجات داده است ، می شناسیم. همین روحیه انسان دوستانه ای که از شما سراغ داریم ، ما را امیدوار کرد که "اگر مطلع شوید، حتماً حتماً کاری می کنید" ...مادر نازنین زهرای 4.5 ساله می گفت که از بس برای تسکین درد ، ماساژش داده، پوستش هم درد می کند.


به گزارش سلامت نیوز، عصرایران در نامه ای به وزیر بهداشت نوشت:
جناب آقای دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمیوزیر محترم بهداشت،درمان و آموزش پزشکیسلامدختر بچه چهار و نیم ساله ای در شیراز زندگی می کند که از 10 ماهگی تا کنون ، درد می کشد.مادرش سال هاست که از این اداره به آن اداره و از این وزارتخانه به آن وزارتخانه و از این رسانه به آن رسانه می رود تا بلکه بتواند صدای ناله های "نازنین زهرا"ی کوچک را به گوش مسوولان برساند و دلی به رحم آید و وجدانی به حرکت ؛ اما تا کنون ، اتفاقی نیفتاده و دختر کوچک و معصوم ، هنوز درد می کشد. آقای دکتر!ما پزشک نیستیم و جزئیات را نمی دانیم ولی مادرش می گوید که نازنین زهرا مشکل هیپوفیز دارد ؛ پزشکان شیرازی گفته اند که او باید عمل شود و بعد از عمل، طی 60 روز ، 120 آمپول باید به او تزریق شود. مشکل اینجاست که هر کدام از این آمپول ها ، 5 میلیون تومان قیمت دارد.پدر نازنین زهرا، نگهبان یکی از شرکت های زیر مجموعه شهرداری شیراز است و هرگز ، نمی تواند این پول را تأمین کند.

اگر نازنین زهرا ، فرزند یک خانواه ثروتمند بود ، مانند همه دختر بچه های این سرزمین ، کودکی می کرد نه این که از صبح تا شب ، درد بکشد، ناله کند و مدام تشنج نماید و به بیمارستان برود.مادرش می گفت که از بس برای تسکین درد ، ماساژش داده، پوستش هم درد می کند.وزیر محترم بهداشت!مادرش به خیلی جاها رفته است ، همه هم به او قول مساعد داده اند ولی وقتی هزینه اش را شنیده اند ، پا پس کشیده اند.حتی در وزارت بهداشت تحت مدیریت شما هم کاری برایش نکردند. گویا گفته اند که می توانند 7 میلیون تومانی کمک کنند!مدیران تان ، قرار شد ماجرا را به اطلاع شما هم برسانند. نمی دانیم به شما گفتند یا نه ؛ ولی در هر حال ، خبری نشد.اگر خبری می شد ، هرگز این نامه را نمی نوشتیم.

الان حدود 2 هفته است که پیگیر ماجراییم و چون نتیجه ای نگرفتیم ، اقدام به انتشار این مرقومه کردیم تا مطمئن باشیم در جریان قرار گرفته اید.آقای دکتر هاشمی!ما شما را به عنوان پزشکی که پیش از وزارتش ، دستش به خیر بوده و در مناطق محروم ، اعمال جراحی چشم را برای فقرا به صورت کاملاً رایگان انجام می داده و تا کنون ، بسیاری از مستمندان که در آستانه نابینایی بودند را نجات داده است ، می شناسیم.همین روحیه انسان دوستانه ای که از شما سراغ داریم ، ما را امیدوار کرد که "اگر مطلع شوید، حتماً حتماً کاری می کنید" .این که چه کار می توانید بکنید، نمی دانیم؛ هر چند که بر محدودیت های بودجه ای شما نیز واقفیم. شاید بخواهید بخشی را از بودجه وزارت تأمین کنید، شاید از خیرین کمک بگیرید، شاید صلاح بدانید از رئیس جمهور محترم کمک بگیرید ، شاید ... ؛ بالأخره باید کاری کرد! نمی شود که یک دختر کوچک و معصوم ، در این کشور ، هر روز و هر روز درد بکشد و سرانجام به خاطر این که پدر و مادرش پول نداشتند بمیرد در حالی که حسرت یک روز بدون درد را داشته است.جالب است بدانید که برخی از نمایندگان مجلس در پاسخ به استمداد ما برای کمک به نازنین زهرا گفته اند: پولی که برای درمان او باید پرداخت شود ، بهتر است صرف درمان چند بیمار دیگر شود که هزینه های درمان کمتری دارند!این که دیگران هم باید درمان شوند حرف درستی است ولی اگر هزینه درمان کسی در این کشور بالا بود و نداشت باید بمیرد؟


وزیر محترم بهداشت!دختر چهار و نیم ساله ای ، درست در همین لحظه ای که شما این نامه را می خوانید ، بی هیچ گناهی ، دارد درد می کشد و پدر و مادرش هم شرمنده اویند. این را پدر و مادرها خوب می فهمند.اگر می خواهید یا می توانید برای او کاری کنید ، بسم الله. درباره اش تحقیق کنید، ببینید راست می گویند یا نه؟ و اگر دیدید واقعیت دارد ، درمان را شروع کنید.اگر هم پاسخ منفی است ، بگویید تا ما به عنوان رسانه کاری کنیم ، هر چند که نمی دانیم آیا امکان جمع آوری 500 - 600 میلیون تومان هست یا نه؟ تجربه ما به عنوان رسانه که در تعامل با خیریه همت و با کمک کاربران انسان دوست اینترنت ، گاهی اوقات کمک هایی را برای نیازمندان جمع آوری می کنیم ، نشان می دهد که کار سختی است ولی اگر شما کاری برای نازنین زهرا نکنید، چاره دیگری داریم؟! نمی توانیم ببینیم که یک کودک خردسال ، جلوی چشمان مان درد بکشد و بمیرد.آقای دکتر! اگر می خواهید کاری کنید همین الان اقدام کنید ، به این نیت که نازنین زهرا یک روز کمتر درد بکشد.منتظر پاسخ تان هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha